Předmět Teorie publika (KZU / TPZM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / TPZM - Teorie publika, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. blok: Historie výzkumu publika, rekapitulace dosavadních znalostí. Hlavní přístupy k výzkumu účinků a publika, klíčové postavy a přelomové výzkumy.2. blok: Je publikum opravdu masa? behaviorální a kritické paradigma, Princeton Radio Project - výzkumy rozhlasového publika, Invaze z marsu; dvoustupňový model komunikace - The Peoples Choice; P. F. Lazarsfeld, H. Cantril, H. Herzogová, R. K. Merton3. blok: Etnografický obrat, důraz na každodennost, výzkumy D. Morleyho4. blok: Televizní publikum, výzkumy recepce zpravodajství, Dallasu; divačky mýdlových oper a čtenářky červené knihovny - J. Radway, I. Ang.5. blok: Fanoušci a subkultury, výzkumy publika vybraných mediálních obsahů, fenomén Pána prstenu, Sex ve městě apod.6. blok: Individualizované a rozptýlené publikum, nové komunikační technologie, uživatelé internetu, specifika cyberspace, J. Fiske
Získané způsobilosti
Student získá kompetence dané osnovou kurzu
Literatura
Turner, G. British Cultural Studies. Katz, E. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze. In: Jirák, J. Říchová, B. 2000: Politická komunikace a média. Karolinum. McQuail, D. Úvod do teorie masové komunikace. 1999. Kunczik, M. Základy masové komunikace. Jeřábek,H. 1996: Hadley Cantril a Robert K. Merton - dva výzkumy mimořádného působení . Ang, I. 1996: Living Room Wars. Routledge. McQuail, D. 1997: Audience Analysis. Sage. Abercrombie, N. - Longhurst, B. 1998: Audiences. Sage. (str. 68-76). Morley, D. 1986: Television in the Family. In: Family Television: Cultural Power and Domestic Leisure. Routledge. Gauntlett, D. 1999: TV Living: Television, Culture and Everyday Life. Routledge.
Požadavky
Aktivní účast v seminárních diskusích, znalost předepsané literatury na jednotlivé hodiny, správné zodpovězení náhodných průběžných testů v hodinách, zvládnutí závěrečného písemného vědomostního testu alespoň na 55 %.
Garant
Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iveta JansováMgr. Renáta Sedláková, Ph.D.