Předmět Teorie spotřební kultury (KZU / TSKM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / TSKM - Teorie spotřební kultury, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní hodina2. Vznik spotřební kultury3. Teorie spotřební kultury4. Spotřební kultura a sociální distinkce5. Kritika spotřební kultury6. Nové trendy ve výzkumu spotřebního chování7. Sociologie reklamy8. Kultura a marketing9. Spotřební kultura a komunikace (přednáška hostujícího profesora)10. Projekce11. Závěrečná diskuse
Získané způsobilosti
Studenti získají přehled o tradičních i současných teorií spotřebního chování jakožto faktoru sociální distinkce a tvorby individuální identity, seznámí se s tradiční normativní i liberální kritikou konzumerismu, naučí se interpretovat výsledky sociologických výzkumů kulturní spotřeby, naučí se interdisciplinárnímu přístupu při zkoumání spotřeby jakožto kulturního fenoménu.
Literatura
Schudson, M. Advertising, The Uneasy Persuation. New York: Basic Books, 1984. Klein, N. Bez loga. Praha: Argo, 2005. Kohák, E. Člověk, dobro a zlo. O smyslu života v zrcadle dějin (kapitoly z dějin morální filozofie). Praha: Ježek, 1993. ISBN 80-901625-3-3.Ritzer, G. Mcdonaldizace společnosti. Praha: Academia, 2003. Praha: Academia, 1996. Barthes, R. Mytologie (Mýtus dnes). Praha: Dokořán, 2004. Wernick, A. Promotional Culture. London: SAGE, 1991. Corrigan, P. The Sociology of Consumption. London: SAGE, 2006. Bauman, Z. Work, Consumerism and the New Poor. Buckingham: Open University Press, 1998.
Požadavky
Aktivní účast v seminárních diskusích, prezentace vybraného výzkumu, závěrečná seminární práce.
Garant
Mgr. Pavel Zahrádka, Ph.D.