Předmět Workshop kulturní publicistiky (A2) (KZU / WKP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KZU / WKP - Workshop kulturní publicistiky (A2), Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Struktura kursu:I. úvodní setkání (Bělunková, Hladonik)Úvodní konzultace se studenty, v čem se chtějí realizovat, jaká oblast redakční práce nebo marketingu je zajímá, stručný dotazník. (Hladonik)Seznámení se s pravidly přípravy čísla a se základními principy kritického a investigativního psaní, zadávání a redigování textů; diskuse o hlavním tématu vydání, na němž budeme se studenty pracovat; rozvržení kompetencí a zadání úkolů ? studium tématu, rešerše, rozhovory, výběr a oslovení dalších autorů, práce na konkrétních textech (jedna minirecenze a jeden větší text) a obrazových materiálech. (Bělunková)II. setkání (Hladonik)Teoretická část:1. vlastnictví, struktura a organizace ? charakteristiky A2 o. s.; základní rozdíly mezi komerčním a nezávislým sektorem tištěných médií2. vztah redakce ? odbyt (inzerce, distribuce, mediální partnerství) ? vzájemná komunikace, samostatnost redakce3. distribuce, struktura, fungování, plánování, ekonomické aspekty, vize, možnosti i limity, operativní rozhodování, péče o předplatitele (návrhy akcí) ? inzerce, struktura, fungování4. PR, self promotion, reklama, mediální partnerství, kontakt se čtenáři5. organizace porady6. znalost čtenářské obce ? průzkumy, zpětná vazbaPraktická část:Společná příprava základního projektu průzkumu čtenářů A2 ? dotazníkové šetření. Studenti v následujícím měsíci společně pracují na jeho realizaci. Ve třech fázích, vždy po týdnu, konzultují mailem výsledky (příprava dotazníků, terénní sběr dat, soupis a kontrola dat). Studentům budou také zadány konkrétní úkoly z oblasti distribuce, propagace.III. setkání (Bělunková, ev. Vondřichová a Bohutínská)Redakční porada; diskuse o proměnách hlavního tématu a jeho rozvržení, formulovánípodtémat; hodnocení vybraného čísla A2 s ohledem na přípravu našeho čísla; rozbor konkrétních textů zadaných z minula, jejich redigování a úprava pro další redakční zpracování; práce s jednotlivými studentyIV. setkání (Hladonik)1. hodnocení průzkumu čtenářů A22. studenti aktivně vytvářejí plán pro distribuci, propagaci připravovaného vydání A2 ? s ohledem na cílovou skupinu čtenářů A2 a na základě znalostí získaných v II. semináři, výsledků průzkumu a zkušenosti ze zadaných úkolu v předchozím semináři3. praktické plánování a organizace porady4. simulace jednání s mediálními partnery, novými klienty a vyjednávání nových distribučních míst, možností reklamy a propagaceV. setkání (Bělunková, ev. Fairaisl)Výroba čísla: základy editorské práce, ověřování údajů, korektury, konečný výběr obrazového materiálu, rozvržení článků, sazba, stránkové korektury, náhledy, imprimatur, debata nad titulní stranou, upoutávkami, obsahem editorialu atp.; výroba obsahových podkladů pro propagaci čísla (newsletter, výběr textů na webové stránky), debata s kolegy z produkční částí semináře o dalších možnostech propagace a distribuce dokončeného číslaVI. setkání (Bělunková, Hladonik)Závěrečné zhodnocení kurzu a individuální domluva se studenty, kteří budou mít zájem o praxe.
Získané způsobilosti
Student se seznamí s celým procesem vzniku časopisu, bude se podílet na redakci i produkci časopisu.
Literatura
dle aktuálních témat.
Požadavky
Požadavky k zápočtu:- pravidelná aktivní účast v semináři- včasné plnění zadaných úkolů