Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Gramatická cvičení 1 (NIZ / 2GRA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NIZ / 2GRA1 - Gramatická cvičení 1, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sloveso - silná a nepravidelná slovesa, modální slovesa, pomocná slovesa2. Sloveso - prézens, préteritum, perfektum3. Sloveso - plusquamperfektum, futurum4. Sloveso ? odlučitelné a neodlučitelné předpony5. Sloveso ? časování sloves cizího původu6. Zájmena - osobní, ukazovací, přivlastňovací, zvratná, tázací7. Er8. Substantivum - množné číslo, zdrobněliny9. Přídavné jméno - atribut. použití, adverb. použití, predikat. použití, použití izolované10. Předložky11. Negace12. Podřadící spojky, slovosled vedlejší věty

Získané způsobilosti

Prohloubení znalostí nizozemské gramatiky, zlepšení slovní zásoby a praktických jazykových dovedností.

Literatura

I. de Bakker. Nederlands in hoofdlijnen. Praktische grammatica voor anderstaligen. Theorieboek . Groningen: Wolters-Noordhoff , 2005. Toufarová, Eva; Kateřina Křížová. Taaloefeningen I. Werkboek voor studenten in het 1e en 2e blok Nederlandse filologie en/of Zakelijk Nederlands. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1522-4.Bouman-Noordmeer, Dina. Beter Nederlands. Een inleidend grammaticaal hulpboek voor anderstaligen. Bussum: Coutinho, 1996. ISBN 90-6283-903-7.Bouman-Noordmeer, Dina e.a. Beter Nederlands 2. Grammaticaal hulpboek voor anderstaligen. Bussum: Coutinho, 1995. ISBN 90-6283-796-4.I. de Bakker. Nederlands in hoofdlijnen. Praktische grammatica voor anderstaligen. Oefeningenboek. Groningen: Wolters-Noordhoff , 2005. František Čermák a Zdenka Hrnčířová. Nizozemsko-český slovník. Praha, 2005.

Požadavky

1. Docházka a aktivní spolupráce na hodině2. Vypracování písemných domácích úkolů3. Úspěšné absolvování průběžných písemných testů, mapujících právě probíranou látku4. Písemný zápočtový test