Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Koloniální a postkol. literatura (NIZ / 3KPKL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NIZ / 3KPKL - Koloniální a postkol. literatura, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednáška a seminář jsou věnovány koloniální a postkoloniální literatuře v nizozemštině. Cílem semináře je představit vývoj východoindické a západoindické literatury, poukázat na hlavní vývojové proudy, typickou tématiku a také porovnat literaturu koloniální s literárním vývojem na kontinentu. Na základě ukázek z díla se studenti seznámí s významnými představiteli a nejdůležitejšími tématy nizozemské koloniální literatury. V průběhu semestru se budeme věnovat následujícím autorům: Multatuli, Edgar du Perron, Maria Dermo?t, Hella S. Haasse, Frank M. Arion, Albert Helman, Astrid Roemer. Vhodně vybrané ukázky pokryjí nejen celý vývoj nizozemské koloniální literatury, ale také obě její hlavní oblasti, tedy Nizozemskou Východní Indii a tzv. Nizozemský Karibik. Studenti se tímto způsobem seznámí s chronologickým a tematickým vývojem nizozemské koloniální literatury a naučí se tuto literaturu zařadit do širšího společenského a kulturního kontextu. Důležitou součástí náplně předmětu je také postkoloniální teorie, jak nizozemská tak angloamerická. Během jednotlivých seminářů se se studenty věnujeme diskusím a analýzám předem nastudovaných ukázek. Na závěr semestru studenti vypracují vlastní analýzu jednoho díla nizozemské postkoloniální literatury, ve které použijí znalosti a teoretické nástroje, osvojené během přednášek a seminářů.

Garant

Dr. Lianne Barnard, Dr.

Vyučující

Dr. Lianne Barnard, Dr.Dr. Lianne Barnard, Dr.