Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Standardizace psychodiagnostických metod (PCH / 91MSM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / 91MSM - Standardizace psychodiagnostických metod, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Disciplína bude orientována prakticko- teoreticky. V teoreticky orientovaných přednáškách proběhne seznámení s realizací výzkumného projektu zaměřeného na standardizaci. Tuto část doplní také přednáška odborníka na standardizaci a hlavně samotnou tvorbu dotazníků. V praktické části bude realizovaná samotná standardizace identifikovaného dotazníku, testu od A do Z. Výzkumný tým vydefinuje výzkumný plán, metodu (i vlastní tvorby), výběr a oslovení respondentů, zpracování a analýza dat a tvorba výstupů (například aktivní účast na odborném sympozium, odborný článek).Obsah bude připraven z podkladů a odborných zdrojů:Miller, L. A., McIntire, S. A., Lovler, R. L. (2011). Foundations of psychological testing: a practical approach. USA: SAGE Publications.Urbánek, T., Denglerová, D., Širůček, J. (2011). Psychometrika: měření v psychologii. Praha, Portál. Novick, M. R, Jackson, P. H. (1974). Statistical methods for educational and psychological. USA: McGraw-Hill.Ritomský, A. (2002). Metódy psychologického výskumu: kvantitativna analýza dát. Bratislava: Medzinárodné stredisko pre štúdium rodiny.Jelínek, M., Květon, P., Vobořil, D. (2011). Testování v psychologii: teorie odpovědi na poloku a počítačové adaptivní testování. Praha: Grada.Mikulášková, G. (2008). Psychologické diagnózy a psychodiagnostika z pohľadu diskurzívnej psychológie. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity.Musil, J. V. (2003). Sociometrie v psychologické kognici. Olomouc: UP.AERA (2011). Standardy pro pedagogické a psychologické testování. Praha: Testcentrum.Hrabal, V., Hrabal, V. (2002). Diagnostika. Praha: UK.Göpfertová, D. (1999). Průvodce epidemiologickou metodu. Praha: Triton.Aldenderfer, M. S., Blashfield, R. K. (1984). Cluster analysis. USA: SAGE Publications.Netemeyer, R. G., Bearden, W. O., Sharma, S. (2003). Scaling procedures: Issues and applications. USA: SAGE Publications.Pichot, P. (1970). Mentální testy. Praha: Státní pedagogické nákladatelství.Schenk, J. (1981). Metodologické problémy modelovania v sociologickom bádaní. Bratislava: Pravda.Stevens, J. C., Herrnstein, R. J., Reynolds, G. S. (1965). Laboratory Experiments in Psychology. USA: Holt, Rinehart and Winston.Boroš, J., kol. (1986). Experimentálna psychológia. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.

Získané způsobilosti

Předmět je určen studentům 4 a 5 pregraduálního vzdělávaní a studentům doktorských programů, kteří mají zájem o danou problematiku a chtějí si prakticky vyzkoušet realizaci dotazníkového šetření.

Literatura

Urbánek, T., Denglerová, D., & Širůček, J. (2011). Psychometrika: měření v psychologii. Praha: Portál. Jelínek, M., Květon, P., Vobořil, D. Testování v psychologii: teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování. Ritomský, A. (1998). Základné funkcie SPSSWin. Bratislava: Univerzita Komenského.

Požadavky

Požadavky:a) zájem o problematiku testováníb) aktivní přístup k realizovanému projektuc) ochota pracovat v týmud) zodpovědnoste) zájem o tvorbu vědeckých výstupů

Garant

PhDr. Martin Dolejš, Ph.D.