Předmět Modul ped., pub. a prez. dovedností -DSP (PCH / 9M3P)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / 9M3P - Modul ped., pub. a prez. dovedností -DSP, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Modul probíhá formou workshopů (prezenční výuka), e-learningu i osobních konzultací. Většina aktivit je prakticky zaměřena a vyžaduje přímé zapojení účastníků (nácvik před kamerou, práce s citačním softwarem, tvorba abstraktu). Před každým modulem je kladen důraz na důkladnou přípravu na modul (e-learning). Workshopy jsou přizpůsobeny individuální potřebám konkrétní skupiny.Pedagogická část:- příprava na výuku- zpětná vazba studentům (průběžná i závěrečná)- náslechy v hodinách a zpětná vazba na výukuPublikování:- tvorba odborného článku či jiné odborné publikace- tvorba disertační práce- publikování v anglickém jazyce- týmové psaní- citování a plagiátorství, citační software, práce s informačními zdrojiPrezentace:- tvorba konferenčního posteru- tvorba konferenční prezentace
Získané způsobilosti
Absolvent získá tyto kompetence:- zná publikační a etické normy- umí používat odborný (vědecký) styl psaní- umí vytvořit abstrakt, poster, přednášku a článek, chápe rozdíly mezi těmito způsoby prezentování, zná jejich silné a slabé stránky a umí je plně využít- rozumí odborným termínům v anglickém jazyce- ovládá základní principy efektivní výuky a přednášení
Literatura
APA. (2010). Publication manual of the Americal Psychological Association. Washington.
Požadavky
Výuka v M3P obnáší celkem 64 bodů, z toho 36 bodů připadá na prezenční skupinovou výuku a 28 bodů na ostatní formy, e-learning, individuální konzultace a jiné. Z celkové bodové dotace modulu musí účastník splnit nejméně 70% tj. minimálně 45 bodů. Prezenční výuka bude probíhat v dvoudenních blocích vždy jednou za semestr. Další požadavky nalezne student v LMS Moodle projektu VZKAS se vstupem na stránkách www.vzkas.upol.cza) absolvovat prezenční výuku, minimálně v rozsahu dvou jednodenních workshopůb) absolvování povinné části e-learningových aktivit před prezenční výukouc) individuální konzultace (v případě potřeby)Základní literatura:American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American Psychological Association (6th ed). Washington DC: American Psychological Association.Sternberg, R. J. (2003, 2010). The Psychologist's Companion: A Guide to Scientific Writing for Students and Researchers (4th ed., 5th ed.). Cambridge: Cambridge University Press. Rozšiřující:Brause, R. S. (2000). Writing your doctoral dissertation: invisible rules for success. London: Falmer. Bratková, E. (2008). Metody citování literatury a strukturování bibliografických záznamů podle mezinárodních norem ISO 690 a ISO 690-2: metodický materiál pro autory vysokoškolských kvalifikačních prací [online]. Verze 2.0, aktualiz. a rozšíř. Praha: Odborná komise pro otázky elektronického zpřístupňování vysokoškolských kvalifikačních prací, Asociace knihoven vysokých škol ČR, 60 s. (PDF). Dostupný z WWW: <http://www.evskp.cz/SD/4c.pdf>.Goss-Lucas, S., Bernstein, D. A. (2004). Teaching psychology: A Step By Step Guide. London: Psychology Press.Doporučená: http://www.phrasebank.manchester.ac.uk ? Akademické fráze v angličtině.http://www.vyzkum.cz/ - informace o výzkumu v ČR, hodnocení vědeckého výkonu
Garant
Mgr. Aleš Neusar, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Aleš Neusar, Ph.D.