Předmět Zkouška z pedagogické psychologie - DSP (PCH / 9PEP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / 9PEP - Zkouška z pedagogické psychologie - DSP, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní okruhy otázek:- Vzdělávání, učení, vyučování - teoretické přístupy- Učení - obecné zásady vers. individuální rozdíly- Učitel - řízení třídy, interakce a komunikace ve třídě- Žáci vyžadující podpůrná opatření- Psychologická problematika motivace žáků v edukačním procesu
Získané způsobilosti
- Znát soudobé teorie, zásady, a jejich psychologické aspekty u vzdělávání, učení, vyučování- Znát obsah a roli učitele vč. přístupů k ovlivňování žáků- Znát pedagogicko-psychologické postupy u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Požadavky
Aktivní účast na nabízených přednáškách/seminářích z pedagogické psychologie (minimálně 3 účasti).Odborná zkouška Zkouška znalostí ? ústní v rozsahu 30 min. - viz OBSAH (Základní okruhy otázek)Základní literatura:Čáp, J., Mareš, J.(2011). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.Fontana,D. (2011). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.Bertrand.Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.Průcha,J. (2011) Moderní pedagogika. Praha: Portál.Průcha,J. (2011). Přehled pedagogiky. Praha: Portál.Průcha,J. ,ed. (2011). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.Rozšiřující:Mareš,J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.Petty,G. (2011). Moderní vyučování. Praha: Portál.Dvořák,D. et al. (2005). Efektivní učení ve škole. Praha: Portál.Skutil,M.a kol.(2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál.Hort,V., Hrdlička,M., Kocourková,J., Malá,E. a kol.(2011). Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál.Kolláriková,Z., Pupala,B. ,eds. (2011). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.Vágnerová,M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: UK Karolinum.Kolář,M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál.Doporučená: Gajdošová,E., Herényiová, G. (2009). Rozvíjení emoční inteligence žáků. Praha: Portál.Fenstermacher,G.D., Soltis,J.F. (2011). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál.Stuchlíková, I. et al. (2011). Zvládání emočních problémů školáků. Praha: Portál.Pokorná,V. (2011). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.Train,A. (2011). Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál.Zelinková,O. (2011). Poruchy učení. Praha: Portál.Munden,A., Arcelus,J. (2011). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál.Hrdlička,M., Komárek,V.,eds. (2011). Dětský autismus. Praha: Portál.Říčan,P., Krejčířová,D. a kol. (2011). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada.
Garant
doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.doc. PhDr. Zdeněk Vtípil, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.