Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní doktorská zk. - ped. psych. -DSP (PCH / 9ZPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / 9ZPP - Státní doktorská zk. - ped. psych. -DSP, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní okruhy:Vzdělávání, učení, vyučování, teoretické přístupyUčení, obecné zásady vers. individuální rozdílyUčitel, status, pozice, řízení třídy, tendence žáků k poruchám chování a jejich řešeníŽáci se speciálními vzdělávacími potřebami, psychologická diagnostika, způsoby podporyOvlivňování žáků ve výchovně-vzdělávacím procesu

Získané způsobilosti

- Znalost soudobých koncepcí, jejich psychologických aspektů u vzdělávání, učení a vyučování - Znalost statusu a pozice učitele, jeho obsahu práce, role při řízení třídy - Znalost diagnostických a podpůrných metod a přístupů u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Literatura

Bertrand, Y. (2003). Contemporary theories and practice in education. Madison (Wisconsin): Atwood Publishing. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002 (3. kapitola). Průcha, J., Janík, T., & Rabušicová, M. (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. Hábl, J., & Janiš, K. (2010). Přehled dějin pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus. Průcha, J. (2009). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. Fontana, D., & Balcar, K. (2010). Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha: Portál.

Požadavky

Zkouška znalostí - ústní, v rozsahu 45 min.Základní literatura:Čáp, J., Mareš, J.(2011). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.Fontana,D. (2011). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.Bertrand.Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.Průcha,J. (2011) Moderní pedagogika. Praha: Portál.Průcha,J. (2011). Přehled pedagogiky. Praha: Portál.Průcha,J. ,ed. (2011). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.Rozšiřující literatura:Mareš,J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.Petty,G. (2011). Moderní vyučování. Praha: Portál.Dvořák,D. et al. (2005). Efektivní učení ve škole. Praha: Portál.Skutil,M.a kol.(2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál.Hort,V., Hrdlička,M., Kocourková,J., Malá,E. a kol.(2011). Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál.Kolláriková,Z., Pupala,B. ,eds. (2011). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.Vágnerová,M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: UK Karolinum.Kolář,M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál.Doporučená literatura: Gajdošová,E., Herényiová, G. (2009). Rozvíjení emoční inteligence žáků. Praha: Portál.Fenstermacher,G.D., Soltis,J.F. (2011). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál.Stuchlíková, I. et al. (2011). Zvládání emočních problémů školáků. Praha: Portál.Pokorná,V. (2011). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.Train,A. (2011). Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál.Zelinková,O. (2011). Poruchy učení. Praha: Portál.Munden,A., Arcelus,J. (2011). Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál.Hrdlička,M., Komárek,V.,eds. (2011). Dětský autismus. Praha: Portál.Říčan,P., Krejčířová,D. a kol. (2011). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada.

Garant

doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.Mgr. Martin Kupka, Ph.D.PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.doc. PhDr. Zdeněk Vtípil, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Panajotis Cakirpaloglu, DrSc.