Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie Inteligence (PCH / INTB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / INTB - Psychologie Inteligence, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Měření inteligence a jeho vývojNejvýznamnější pojetí inteligenceEmoční a sociální inteligenceTvořivostPraktická inteligence, moudrost a další konceptyRozhodovací procesy, emoce a rozumUmělá inteligence

Získané způsobilosti

Znalost rozmanitých konceptů inteligence, jejich historie a kontextu jejich vzniku. Přehled souvisejících teorií - emoční, sociální a praktické inteligence, kreativity, rozhodovacích procesů a umělé inteligence. Studenti také získají hlubší znalosti měření inteligence a úskalí, která jej doprovází.

Literatura

Runco, M. A. (2005). Creativity: theories and themes : research, development, and practice. Burlington, Mass: Elsevier Academic Press. A. R. Damasio. (2000). Descartesův omyl (emoce, rozum a lidský mozek). Praha. Schulze, R., & Roberts, R. D. (2005). Emotional intelligence: an international handbook. Göttingen: Hogrefe and Huber. Mackintosh, N. J., & Hurtík, P. (2000). IQ a inteligence. Praha: Grada. Eysenck, M. W., Keane, M. T. Kognitivní psychologie. Hříbková, L. Nadání a nadaní. Blatný, M. a kol. Psychologie osobnosti. Ruisel, I. Základy psychologie inteligence. 2000.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích (je vyžadováno alespoň 75%).Příprava a uskutečnění týmového projektu. Projekt realizují přibližně trojčlenné týmy a spočívá ve vytvoření zkoušky, kterou by bylo možné považovat za jednoduchý test některého z druhů inteligence. Může se jednat o existující méně známou metodu nebo o metodu novou, experimentální. Studenti by měli být schopni zdůvodnit, proč se domnívají, že jejich metoda měří, co měřit má, nejlépe s odvoláním na konkrétní teorii, případně osobní zkušenost. Studenty připravená zkouška musí splňovat tato kritéria: možnost skupinové administrace, doba administrace menší 15 minut, studenti si jsou schopni zajistit veškerou materiální výbavu potřebou k administraci.Vytvořenou metodou budou testováni posluchači semináře (zapojení se je povinností každého studenta). Data budou zaznamenána, statisticky vyhodnocena a vzájemně srovnána napříč metodami. Na konci kurzu proběhne kritická diskuse nad jednotlivými metodami.

Garant

PhDr. Daniel Dostál, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Daniel Dostál, Ph.D.PhDr. Daniel Dostál, Ph.D.