Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Myšlení a rozhodování v praxi (PCH / MYRPN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / MYRPN - Myšlení a rozhodování v praxi, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět je zaměřen na tyto okruhy:- Jak lidé přemýšlí a rozhodují se (myšlení pomalé a rychlé; logika, intuice)- Meze vědomého a racionálního a "chytrost" intuitivního a neuvědomovaného.- Přesvědčování a manipulace (např. přesvědčování a argumentace; jak se bránit manipulaci)- Vnímání rizika a jistoty (např. role náhody; rizika spojená s životními změnami; kdy podceňujeme rizika a kdy naopak přeceňujeme; riziko podnikatelského záměru; je jistota "jistá"?).- Spotřebitelské chování (např. jak se rozhodujeme pro koupi určitého produktu či služby; vědomé a nevědomé vlivy; manipulace zákazníků; jak získat zákazníka)- Jak se ptát na myšlenky a rozhodování.Tento předmět vznikl díky projektuCZ.1.07/2.2.00/28.0138 Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů.

Získané způsobilosti

- Má hluboké porozumění, jak lidé přemýšlí a rozhodují se.- Je schopen se efektivně rozhodovat i v situacích, kdy má nedostatek informací. - Umí se zorientovat v problému a možných zkresleních ovlivňujících úsudek.- Rozpozná manipulaci a umí se jí bránit.- Zná slabá místa svého přemýšlení a rozhodování.

Literatura

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma: proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí: iracionální faktory v ekonomice i životě. Praha: Práh. "Kahneman, D. (2012). Myšlení, rychlé a pomalé. Brno: Jan Melvil. Cialdini, R. B. (2012). Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Praha: Bizbooks. Vysekalová, J. a kol. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada. Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada. Wilson, T. (2002). Strangers to Ourselves: DiscoveringtheAdaptiveUnconscious. BelknapPress. Baron, J. (2008). Thinking and Deciding. Cambridge: Cambridge University Press. Lilienfeld S. O., Lynn S. J., Ruscio J., &Beyerstein B. L. (2011). 50 největších mýtů populární psychologie. Opravník obecně oblíbených omylů o lidském chování. Praha: Universum. " Eysenck, M. W., &Keane, M. T. (2008). Kognitivní psychologie. Praha: Academia. Bradburn, N., Sudman, S., &Wansink, B. (2004). AskingQuestions: TheDefinitiveGuide to Questionnaire Design, San Francisco: Jossey-Bass. Neusar, A. (2009). Jaké zdroje informací používáme při usuzování o příčinách vlastního chování. E-psychologie, 3, 2. http://www.e-psycholog.eu/pdf/neusar.pdf.

Požadavky

Docházka (max. 2 x 1,5 hodiny absence)Domácí příprava na hodiny (např. četba)Vypracování analýzy (ne)zkresleného rozhodování či alternativní práci (dle požadavků lektora)

Garant

Mgr. Aleš Neusar, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Aleš Neusar, Ph.D.