Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (PCH / PP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / PP - Pedagogická psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Pedagogická psychologie jako samostatná vědecká disciplína, její vztah k ostatním vědám- Předmět a metody pedagogické psychologie- Pedagogicko- psychologické poznatky a kontext edukační reality- Terminologické otázky - vzdělávání a výchova v pedagogickém procesu- Pojem učení - užší a širší pojetí, tradiční přístupy- Efektivní učení ve škole - pojem vyučování - nové přístupy- Vnitřní předpoklady k učení (kognitivní styly, prekoncepty, úroveň intelektu a tvořivosti)- Motivace a učení (styly učení, metaučení)- Možné příčiny neúspěchu při učení (SPUCH, intelektové a mimointelektové příčiny)- Rysový a stavový přístup k žákům s výchovnými a výukovými problémy- Klima třídy a sociální vztahy mezi žáky (rozvoj sociálních a emočních dovedností)- Vztah žák-učitel (autorita, partnerský přístup)- Učitel a prevence syndromu vyhoření

Získané způsobilosti

Student: -zvládne písemný zápočtový test (prokázání znalostí)- prokáže porozumění vývoji názorů na učení a jejich souvislostí s vývojem psychologie, psychoterapie, pedagogiky, filozofie, neurologie, biologie a jiných věd- dokáže porovnat jednotlivé přístupy k učení a výchově- aplikovat je na školské situace

Literatura

Helus,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha:Portál, 2004. Holt, J. Jak se děti učí. Praha: Strom, 1995. Vester, F. Myslet, učit se ? a zapomínat ?. Plzeň:Fraus, 1997. Fontana,D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. Čáp,J. Psychologie výchovy a vzdělávání. Praha: UK,1993. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha:Portál,1998.

Požadavky

Student -prokáže, že prostudoval zadanou literaturu - vytvoří písemný seznam klíčových pojmů z pěti základních titulů (5 až 15 pojmů z každého titulu) -zvládne písemný zápočtový test (prokázání znalostí )- při ústní zkoušce prokáže porozumění vývoji názorů na učení a jejich souvislostí s vývojem psychologie, psychoterapie, pedagogiky, filozofie, neurologie, biologie a jiných věd- bude umět porovnat jednotlivé přístupy k učení a výchově a aplikovat je na školské situace-dokáže analyzovat a hodnotiot různé pedagogicko-psychologické přístupy

Garant

PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.