Předmět Pedagogická psychologie (PCH / PPN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / PPN - Pedagogická psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Současné trendy ve vzdělávání ? rozvoj sociálních dovedností žáků, klíčové kompetence ve vzdělávání, neurofyziologie a edukační věda, inkluzivní vzdělávání2.Novější teorie motivace ve vzdělávání3.Učitel jako významný činitel ve vzdělávání ? typologie učitelů, výchovné a vyučovací styly učitelů4.Fungování školní třídy (management třídy, role žáků ve třídě, vztah učitel versus třída, typ třídního kolektivu?)5.Nové trendy v pedagogické diagnostice ? dynamická diagnostika, učební potenciál6.Zprostředkované vyučování ? strukturální kognitivní modifikovatelnost, angažovanost učitele, program instrumentálního obohacování7.Sociální a morální vývoj dětí v kontextu školy
Získané způsobilosti
Znalosti1. Orientuje se v současných trendech vzdělávání2. Zná determinanty ovlivňující úspěšné učení3. Chápe význam učitele v procesu vzdělávání4. Rozumí fungování školní třídy a jejímu podílu na úspěšnost v učení5. Vysvětlí důvody a podstatu současných problémů ve vzděláváníDovednosti1. Dokáže aplikovat poznatky o efektivním učení v praxi2. Dokáže rozpoznat a charakterizovat tradiční a inovativní metody ve vyučování3. Dokáže navrhnout způsob práce se třídou v krizové situaci
Literatura
Krejčová, L., Mertin, V. (eds.). Pedagogická intervence u žáků. Praha: Wolters Kluwer Česká republika., 2010. Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha:Portál., 2013. Doulík, P., Škoda, J. Psychodidaktika. Praha, Portál, 2011. Heidbrink, H. Psychologie morálního vývoje. Praha, Portál, 1997. Vygotskij, L.N., Průcha, J. Psychologie myšelní a řeči. Praha, Portál, 2004. Průcha, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha, Portál, 2002.
Požadavky
Povinná literatura:Heidbrink, H. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál.Průcha, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál.Vygotskij, L. N., Průcha, J. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál. Doporučená literatura: Doulík, P., Škoda, J. (2011) Psychodidaktika. Praha: Grada.Hrabal, V., Pavelková, I. (2010) Jaký jsem učitel. Praha: Portál.Krejčová, L., Mertin, V. (eds.) (2010) Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.Vacek, P. (2008). Rozvoj morálního vědomí žáků. Praha: Portál.Vágnerová, M. ( 2005) Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum.Málková, G. (2008). Umění zprostředkovaného učení : teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Praha : Togga.Fenstermacher, G. D., Soltis, J. F. ( 2008). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál.Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
Garant
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.