Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (PCH / PPN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / PPN - Pedagogická psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Současné trendy ve vzdělávání ? rozvoj sociálních dovedností žáků, klíčové kompetence ve vzdělávání, neurofyziologie a edukační věda, inkluzivní vzdělávání2.Novější teorie motivace ve vzdělávání3.Učitel jako významný činitel ve vzdělávání ? typologie učitelů, výchovné a vyučovací styly učitelů4.Fungování školní třídy (management třídy, role žáků ve třídě, vztah učitel versus třída, typ třídního kolektivu?)5.Nové trendy v pedagogické diagnostice ? dynamická diagnostika, učební potenciál6.Zprostředkované vyučování ? strukturální kognitivní modifikovatelnost, angažovanost učitele, program instrumentálního obohacování7.Sociální a morální vývoj dětí v kontextu školy

Získané způsobilosti

Znalosti1. Orientuje se v současných trendech vzdělávání2. Zná determinanty ovlivňující úspěšné učení3. Chápe význam učitele v procesu vzdělávání4. Rozumí fungování školní třídy a jejímu podílu na úspěšnost v učení5. Vysvětlí důvody a podstatu současných problémů ve vzděláváníDovednosti1. Dokáže aplikovat poznatky o efektivním učení v praxi2. Dokáže rozpoznat a charakterizovat tradiční a inovativní metody ve vyučování3. Dokáže navrhnout způsob práce se třídou v krizové situaci

Literatura

Krejčová, L., Mertin, V. (eds.). Pedagogická intervence u žáků. Praha: Wolters Kluwer Česká republika., 2010. Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha:Portál., 2013. Doulík, P., Škoda, J. Psychodidaktika. Praha, Portál, 2011. Heidbrink, H. Psychologie morálního vývoje. Praha, Portál, 1997. Vygotskij, L.N., Průcha, J. Psychologie myšelní a řeči. Praha, Portál, 2004. Průcha, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha, Portál, 2002.

Požadavky

Povinná literatura:Heidbrink, H. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál.Průcha, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál.Vygotskij, L. N., Průcha, J. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Praha: Portál. Doporučená literatura: Doulík, P., Škoda, J. (2011) Psychodidaktika. Praha: Grada.Hrabal, V., Pavelková, I. (2010) Jaký jsem učitel. Praha: Portál.Krejčová, L., Mertin, V. (eds.) (2010) Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.Vacek, P. (2008). Rozvoj morálního vědomí žáků. Praha: Portál.Vágnerová, M. ( 2005) Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum.Málková, G. (2008). Umění zprostředkovaného učení : teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Praha : Togga.Fenstermacher, G. D., Soltis, J. F. ( 2008). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál.Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.

Garant

PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.