Předmět Školní psychologie (PCH / SPN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / SPN - Školní psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Školní psycholog jako psycholog školy (podpora klimatu školy, spolupráce s vedením na rozvoji a zlepšování kvality vzdělávání, škola jako součást komunity, spolupráce školy s rodiči a komunitou)2.Adaptační a kohezivní programy pro žáky a učitele (nabídka, organizace, vytváření programu, hodnocení)3.Prevence neúspěšnosti ve škole (podpora dovednosti učit se, poznání vlastního učebního stylu, participace na organizaci doučování pro žáky)4.Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci školního psychologa (orientační dg.rozumových schopností, specifických vývojových poruch, osobnostních charakteristik, vztahů ve třídě)5.Práce se třídami (komunitní kruh, pravidla soužití, tématika, intervence, krizová intervence)6.Profesní poradenství v práci školního psychologa7.Konzultační model práce školního psychologa
Získané způsobilosti
Znalosti - student:-Popíše principy poskytování školních psychologických služeb -Vysvětlí vztahovou síť školy a funkce jednotlivých jejích subjektů-Zná principy tvorby adaptačního programu-Zná diagnostické metody používané při práci ŠP-Vysvětlí vhodné postupy práce s různými typy třídních kolektivůDovednosti - student:-Dokáže vytvořit program adaptačního pobytu pro konkrétní školu-Aplikuje principy správných postupů při psychologickém vyšetření dítěte-Aplikuje principy správných postupů šetření a intervence při práci se třídou
Literatura
Štech, S., Zapletalová, J. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál., 2013. Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. 2. vyd. Praha: Portál., 2011. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi, 3.vyd. Praha: Portál, 2010. gajdošová, E., Herényiová, G. Rozvíjení emoční inteligence žáků. Praha: Portál., 2006. Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1995.
Požadavky
Aktivní zájem o danou disciplínu:Sledování informací o školní psychologii na internetu.Sledování aktuálního dění ohledně legislativních úprav v souvislosti se školní psychologií.Návštěva školního poradenského pracoviště - jeden den práce školního psychologa ve škole.
Garant
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Eleonora Smékalová, Ph.D.