Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy metodologie psycholog. výzkumu 2 (PCH / ZM2D)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PCH / ZM2D - Základy metodologie psycholog. výzkumu 2, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- nežádoucí proměnné a jejich kontrola- plánování výzkumu- kvalitativní designy výzkumu (případové studie, kvalitativní evaluace,?)- kvantitativní designy výzkumu postavené na deskripci- korelační studie- neexperimentální plány, kvaziexperimenty, experimenty- vnitrosubjektový a mezisbujektový experimentální design- faktoriální experimentální designy- pravidla pro publikaci výsledků dle APA

Získané způsobilosti

Cílové kompetence posluchače kurzu:- Orientuje se v základních kvantitativních výzkumných designech jako je experiment, kvaziexperiment, korelační studie, dotazníkové šetření atd.- Orientuje se v základních kvalitativních výzkumných designech, jako jsou případové studie, terénní výzkum, evaluace, akční výzkum atd.- Chápe základní principy psychometrie a rozumí pojmům validita, reliabilita a standardizace.- Ovládá základy popisné statistiky, tj. zejména charakteristiky centrální tendence, variability a tvaru rozdělení u souborů dat.- Ovládá základy analytické práce s kvalitativními daty.- Dokáže popsat rozdíly mezi kvalitativním a kvantitativním přístupem, zná silné a slabé stánky obou přístupů.

Literatura

Coolican, H. (1999). esearch Methods and Statistics in Psychology. London. Disman, M. (1996). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha. Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha. Punch, K.F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Praha.

Požadavky

Znalosti a dovednosti jsou ověřovány jednak lektorem přímo při procesu výuky (tj. aktivní dotazování a zapojení studentů) a dále pak zejména znalostním písemným zápočtovým testem s uzavřenými i otevřenými odpověďmi. Klasifikační výstup - zápočet je udělen za minimálně 80% docházku na přednášky (u kombinované formy absolvování elearnigu) a zvládnutí zápočtového testu minimálně na 70%. Dále pak jsou všechny tyto znalosti vyžadovány u souborné (ZM1 i ZM2) ústní zkoušky, kde student odpovídá na tři okruhy otázek z obsahu obou předmětů.Povinná:Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál.¨Punch, K.F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál.Studijní podpory od vyučujícího, tj. přednáškové texty a powerpointové prezentaceDoporučená:Pelikán, J. (1998). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.Disman, M. (1996). Jak se dělá sociologická znalost. Praha: Karolinum.Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido.Goodwin, C.J. (1999). Research in Psychology.Coolican, H. (1999). Research Methods and Statistics in Psychology. London: Hodder & Stoughton.

Garant

Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Miroslav Charvát, Ph.D.