Předmět Hra v životě člověka (KAS / KHZCL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAS / KHZCL - Hra v životě člověka, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Nejvýznamnější teorie her. Eric Berne, Roger Calois, Eugen Fink, Johan Huizinga2. Význam her v jednotlivých etapách ontogeneze člověka.3. Znaky hry, typologie her, funkce her a hraní.4. Prožitek jako základní aspekt hry.5. Zážitková pedagogika a její uplatnění v rozvoji osobnosti.6. Klíčové kompetence a jejich rozvoj v rámci RVP.7. Fáze hry, výběr, úprava a uvádění her.8. Hra jako nástroj sebepoznání. Hra jako diagnostický nástroj.9. Tvorba a úprava her pro specificky vybrané cílové skupiny.10. Jedinec versus skupina při hře.
Získané způsobilosti
Studenti znají základní teoretické poznatky v oblasti teorie her. Studenti rozumí významu her v životě člověka. Studenti jsou schopni cílevědomě použít hry pro rozvoj člověka ve specifikované oblasti. Studenti jsou schopni aplikovat získané schopnosti do praxe - naplánovat vyučovací nebo sportovní jednotku s použitím herních prostředku pro rozvoj vybraných klíčových kompetencí.
Literatura
Huizinga, J., Vácha, J., & Černý, J. (1971). Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta. Caillois, R., & Vangeli, N. (1998). Hry a lidé: maska a závrať. Praha: Studio Ypsilon. Berne, E., & Nová, G. (2011). Jak si lidé hrají. Praha: Portál. Mazal, F., & Horáková, R. (2000). Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Kirchner, J., & Špalková, M. (2009). Psychologie prožitku a dobrodružství: pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press. Jirásek, I. (2008). Zlatý fond her I: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce, maximálně dvě absence za semestr. Průběžné plnění studijních úkolů v semestru. Splnění zápočtu za seminární úkol. Absolvování písemné zkoušky.
Garant
Mgr. Andrej Kirchmayer
Vyučující
Mgr. Andrej Kirchmayer