Předmět Aplikované pohybové aktivity (KAT / APAX)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / APAX - Aplikované pohybové aktivity, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do APA, Historické pojetí postojů společnosti k osobám se specifickými potřebami, Paralympijské hry, Deaflympijské hry, Speciální olympiády, Základy APA osob se SP, Základy APA osob se ZP, Základy APA osob s TP, Základy APA osob s MP, APA seniorů, APA osob s dalšími specifickými potřebami, Integrace a inkluze v podmínkách školní TV, Systémy APA a evaluace v APA, Význam pohybových aktivit a jejich vliv na sebepoznání, sebehodnocení, sebevědomí, sebepřijímání a sebeprosazení, APA v zimní a letní přirodě.
Získané způsobilosti
Student má základní znalosti z oblasti teorie aplikovaných pohybových aktivit. Je schopen se orientovat v literatuře a je schopen informace zahrnout do souvislostí. Je schopen zaujmout po konzultaci s odborníky příslušné stanovisko k problematice integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol. Řeší flexibilně a přiměřeně pohybové programy ve vztahu k osobám se speciálními potřebami.Uvažuje kreativně. Je schopen připravit program pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž je schopen modifikovat a přizpůsobit pohybové aktivity potřebám žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Umí flexibilně a vhodným způsobem řešit různé situace ve vztahu k osobám se speciálními potřebami.
Literatura
Block, M. E. (2007). A teacher s guide to including students with disabilities in general physical education. Baltimore: Paul H. Brookes Pub. Steadward, R. D., Wheeler, G. D., & Watkinson, E. J. (2003). Adapted physical activity. Alberta: University of Alberta Press. Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. Boston: McGraw-Hill. Winnick, J. P. (Ed.). (2011). Adapted physical education and sport. Champaign: Human Kinetics. Vachulová, J. et al. (1987). Hry pro těžce zrakově postižené děti. Praha: Novinář. Karásková, V. (2005). Kapitoly z teorie a didaktiky aplikované tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I., & Válek, J. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého. Ješina, O. (2007). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého. Ješina, O., Janečka, Z. et al. (2008). Aplikované pohybové aktivity v zimní přírodě II. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého. Kudláček, M. (2008). Paralympijský školní den. Olomouc: Univerzita Palackého. Karásková, V., Ješina, O., & Jarolímová, M. (2007). Pobyt dětí s lehkým mentálním postižením v letní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého. Janečka, Z., Ješina, O., et al. (2007). Vybrané outdoor aktivity jinak zrakově disponovaných osob v letní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého.
Požadavky
1. Aktivní účast v seminářích2. Seminární práce s problematikou APA 3. Prezentace seminární práce 4. Písemný vědomostní test 5. Rozhovor na zadané téma
Garant
Mgr. Tomáš Vyhlídal
Vyučující
Mgr. Tomáš VyhlídalMgr. Tomáš Vyhlídal