Předmět Didaktika APA-MP (KAT / APMP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / APMP - Didaktika APA-MP, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Školní tělesná výchova žáků s mentálním postižením, autismem či jiným duševním onemocněním (dále jen s MP) v kontextu s historickým vývojem.2. Současná situace školní tělesné výchovy u žáků s MP v segregovaném i integrovaném prostředí.3. Specifika osobnosti žáka s MP.4. Kurikulum školní tělesné výchovy pro žáky s MP - vzdělávací oblast Člověk a zdraví na základní školách, základních školách praktických, základních školách speciálních; středních školách - praktické školy jednoleté a dvouleté, odborná učiliště.5. Osobnost a specifika práce pedagoga ve vzdělávacím procesu žáků s MP s orientací na pohybové aktivity.6., 7. a 8. Pohybové programy vhodné pro jedince s MP. Příprava a realizace zadaných úkolů v simulovaných podmínkách - vedení části vyučovací jednotky zaměřené na tělesnou výchovu, zdravotní tělesnou výchovu, rehabilitační tělesnou výchovu, pohybovou výchovu (zařazení mezipředmětových vztahů, taneční a estetické výchovy, psychomotorických her aj.). Specifika osvojování pohybových dovedností jedinců s MP9., 10., 11. a 12 Analýza hospitací a příprav školní tělesné výchovy žáků s mentálním postižením.13. Evaluace výuky.
Získané způsobilosti
a) K vedení školní tělesné výchovy na druhém stupni základních školách všech typů - základní školy, základní školy praktické, základní školy speciální.b) K vedení školní tělesné výchovy na praktických školách a odborných učilištích.c) K vedení pohybových programů osob s mentálním postižením.
Literatura
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., Nekudová, B., Němcová, D., Rybová, L., & Štěrbová, D. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého. Karásková, V. (1993). Didaktika tělesné výchovy pro studující speciální pedagogiky. Olomouc : Rektorát Univerzity Palackého. Bartoňová, R., & Ješina, O. (2012). Individuální vzdělávací plán ve školní tělesné výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Karásková, V. (1994). Profesní kompetence učitele tělesné výchovy na zvláštní škole. Olomouc : Vydavatelství Univerzity Palackého. Černá, M. (1985). Rehabilitace mentálně retardovaných tělesnou výchovou. Praha : Evropské inf. středisko pro další vzdělávání učitelů při Univ. Karlově. Kábele, F. (1988). Tělesná výchova mládeže vyžadující zvláštní péči. Praha:SPN.
Požadavky
1. Aktivní účast v seminářích - min. 80 %.2. Vedení simulovaného pohybového programu.3. Absolvování výuky na škole s žáky s mentálním postižením, autismem či jiným duševním onemocněním (viz Praxe v ATV)4. Odevzdání evaluačního dotazníku a ankety.
Garant
Mgr. Ondřej Ješina, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ondřej Ješina, Ph.D.