Předmět Didaktika APA-SP (KAT / APSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / APSP - Didaktika APA-SP, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Edukační proces a jeho specifika. Organizační formy školní TV a plánování.Podmínky, zásady a metody ve vzdělávacím procesu TV žáků a studentů se sluchovým postiženímOsobnost pedagoga.Modifikace a přístupy v TV u žáků a studentů se sluchovým postižením. Sportovní soutěže škol, jejich historie a současné dění.Problematika integrace v TV žáků a studentů se sluchovým postižením.Tělesná výchova a pohybové aktivity osob s duálním postižením.Historie sportu sluchově postižených, její geneze a dopad na možnosti a intervence v TV.Kompenzační pomůcky pro sluchově postižené a jejich užití a význam ve sportu.
Získané způsobilosti
Na základě získaných informací a znalostí student sestavuje plány a programy do edukačního procesu TV. Orientuje se v problematice a je schopen působit ve sféře pohybových aktivit osob se SP. Prokáže schopnost identifikace motorických dovedností žáka v souvislosti s postižením sluchu. Sestaví IVP pro tyto žáky.
Literatura
Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., Nekudová, B., Němcová, D., Rybová, L., & Štěrbová, D. Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2738-6.Panská, S. Aplikované pohybové aktivity osob se sluchovým postižením. Olomouc: UP v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3655-5.Hurychová, A., Vilímková, V. Didaktika TV. Brno: PdF MU, 1997. Poul, J. Dítě s vadou sluchu a jeho včasná výchova v rodině. GONG, 1984. Dohnal, T. Sportovní příprava V - sportovní hry. Olomouc: PdF UP, 1990. Sovák, M. Stati o reedukaci sluchu. SPN, 1976. Janotová, N., Řeháková, K. Surdopedie I. UK, 1990. Komorná, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha : Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-18-1.Freeman, R. Tvé dítě neslyší. Sovák, M. Uvedení do logopedie. SPN, 1981.
Požadavky
1. Náslech ve vyučovací hodině TV (strukturované pozorování)a. Příprava na vyučovací jednotky TV na surdopedickém zařízeníb. ŠVP pro oblast TV c. Popis podmínek (materiálních a prostorových) pro oblast TV na surdopedickém zařízení d. Popis charakteristiky žáků a tříd na surdopedickém zařízeníe. Odevzdání zadaných seminárních prací2. Závěrečný testNa základě získaných informací a znalostí student sestavuje plány a programy do edukačního procesu TV. Orientuje se v problematice a je schopen působit ve sféře pohybových aktivit osob se SP. Prokáže schopnost identifikace motorických dovedností žáka v souvislosti s postižením sluchu. Sestaví IVP pro tyto žáky.
Garant
Mgr. Svatava Panská
Vyučující
Mgr. Svatava Panská