Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika APA: osoby se zrak. postižením (KAT / APZP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / APZP - Didaktika APA: osoby se zrak. postižením, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Okruhy přenášek a seminářů:1) Didaktika ATV pro ZrP2) Tělesná výchova se zaměřením na osoby se zrakovým postižením3) Sport osob se zrakovým postižením4) Tělocvičná rekreace u osob se zrakovým postižením5) Specializované pomůcky pro TV a sport u ZrP6) Specifika motorického učení u ZrP7) Zásady bezpečnosti při práci se ZrP8) Integrace dětí a mládeže se zrakovým postižením do běžné výuky Tv9) Legislativa a bezpečnost při práci u osob se zrakovým postižením

Získané způsobilosti

Student je schopen komplexní diagnostiky v oblasti APA u osob se zrakovým postižením. Na základě získaných dovedností zkušeností a teoretických vědomostí je schopen plánovat, vést a řídit vyučovací (tréninkovou) jednotku u osob se zrakovým postižením jak ve speciální škole tak i v integrované výuce a při tělocvičné rekreaci.

Literatura

Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation, and sport. Boston: McGraw-Hill. Ješina, O., Kudláček, M., Janečka, Z., Kukolová, P., Nekudová, B., Němcová, D., Rybová, L., & Štěrbová, D. (2011). Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého. Blash, B. a kol. (1997). Foundation of orientation and mobility. New York: AFB Press. Vachulová, J. et al. (1987). Hry pro těžce zrakově postižené děti. Praha: Novinář. Hošek, V., Rychecký, A. (1975). Motorické učení. Praha: SPN. Litvak, A. G. (1979). Nástin psychologie nevidomých a slabozrakých. Praha: SPN. Řehák, S. (1989). Oční lékařství. Praha: Avicenum. Lieberman, Lauren J. (2013). Physical education and sports for people with visual impairments and deafblindness. New York, N.Y. : AFB Press. Jesenský, J. (2007). Prolegomena systému tyflorehabilitace a metodiky tyflorehabilitačních výcviků. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského. Bláha, L., Pyšný, L. (2000). Provozování pohybových aktivit zrakově handicapovanou populací. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.

Požadavky

Aktivní účast ve výuceVypracování seminárních prácí na zadaná témata:1) Charakteristika psychomotorického vývoje kongenitalního dítětě v období 1 měsíce až 15 let2) Vyučovací jednotka tělesné výchovy 3) Stručná charakteristika vybraného sportu pro osoby se zrakovým postižením

Garant

PaedDr. Zbyněk Janečka, Ph.D.