Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Integrace žáků se specifickými potřebami (KAT / ISP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / ISP - Integrace žáků se specifickými potřebami, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod, informace od studentů (integrace vs. inkluze), principy adaptací, požadavky na splnění předmětu; ÚKOL: Navštivte webové stránky www.apa.upol.cz (sekci e-learnigové texty Legislativa v APA) Vytisknout Úmluvu o právech osob se zdravotním postižením ? prostudovat čl. 24 a čl. 30. (portfolio)2.Legislativa OSN, EU, ČR; volný čas-sport; vzdělávání; ÚKOL: Navštívit www stránky f. OttoBock, Sivak, Medicco a vyberte jednu sportovně kompenzační pomůcku, kterou můžete potenciálně využít při práci s osobami s postižením ve Vaší praxi. Vytiskněte stránku (portfolio)3.Bariéry fyzické; model ICF-2011; odstraňování, kompenzační pomůcky; ÚKOL: Vyplňte postojový dotazník (portfolio)4. Bariéry psychologické: Postoje, sebepojetí, kompetence, motivace; ÚKOL: Prohlédněte www stránky vybraného pořadu na ParalympicSport.TV a napište krátkou reflexi o tom, co jste shlédli a co si myslíte o medializaci Paralympijského sportu, cca ? - 1 str. (portfolio)5.Integrace ve sportu: pojetí IPC, Australský model, Kanadský model. ÚKOL: Prohlédněte www stránky http://www.uzitecny-zivot.cz/ a napište krátkou úvahu cca ? - 1 str. (portfolio) o tom, jaké jsou bariéry a příležitosti pro začlenění osob s tělesným a zrakovým postižením v letních a zimních outdoorových kurzech.6.Integrace v rekreaci: volný čas, přístupnost, kvalita života, integrační zážitkové kurzy; ÚKOL: Prohlédněte www stránky (časopis APA v teorii a praxi) a přečtěte článek Rybová, L., & Ješina, O. (2010). Využití peer tutoringu v prostředí školní tělesné výchovy. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 1(1), 54-58. Napište krátkou úvahu cca 1 str. (portfolio) o tom, jaké jsou bariéry a příležitosti pro začlenění žáků s postižením do školní TV.7.Integrace ve školní TV: bariéry, možnosti, peer tutoring, kontinuum v procesu integrace. ÚKOL: příprava prezentace8.Prezentace I (po skupinách) ? TV v kombinacích9.Prezentace II (po skupinách) ? ATV, APA, Rekreologie10. první termín TESTU;11. druhý termín TESTU.

Požadavky

(1)Docházka na 80% přednášek (v případě absence je možné nahradit spec. úkolem) ? na každé přednášce obdržíte jeden pracovní list k probíranému tématu, který bude součástí závěrečného portfolia. (2) Prezentace tématu ve skupince 5 studentů (témata budou specifikována na Coursewaru). (3) Vypracování 1 stránkovou rešerši vybrané publikace (budou specifikována na Coursewaru) - bude součástí závěrečného portfolia. (4) Splnit vědomostní test na 80%. (5) Odevzdání portfolia?

Garant

doc. Mgr. Martin Kudláček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Radka BartoňováMgr. Ondřej Ješina, Ph.D.doc. Mgr. Martin Kudláček, Ph.D.Mgr. Tomáš Vyhlídal