Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika APA-ETO (KAT / KAPET)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KAPET - Didaktika APA-ETO, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Systém náhradní rodinné výchovy a charakteristika klientů školských zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy.2. Etopedická diagnostika, praktické ukázky technik3. Možnosti zájmových činností klientů v zařízeních - pohybové a sportovní aktivity(organizace, financování,?)4. Specifické problémy provozování pohybových aktivit v etopedických zařízeních v souvislostech sociálně patologických jevů (násilné formy chování, závislostní chování - alkohol a jiné OPL, etnické menšiny,?)5. Praxe v etopedickém zařízení - materiální podmínky, možnosti provozování pohybových aktivit.6. Formy a metody individuální a skupinové práce s klienty - psychoterapeutický přístup, zátěžové programy, význam pohybových aktivit v reedukačním procesu,?

Získané způsobilosti

získává, vyhledává a dává do souvislostí informace a na základě jejich pochopení, je efektivně využívá v procesu reedukace(flexibilní přístup ke klientovi, tvůrčí činnost, využití v praxi,?) samostatně pozoruje, hledá optimální přístupy, získané výsledky reflektuje a vyvozuje z nich závěry, ověřuje a konfrontuje v supervizi pro další využití (studium, práci) v budoucnosti rozpozná a pochopí problém, přemýšlí o etiologii, souvislostech s projevy v chování, promyslí a doporučí adekvátní formu a metodu korektivní práce s klientem, využívá k tomu vlastního, pozorování, úsudku a zkušeností využívá získané znalosti a zkušenosti v jednotlivých vzdělávacích oblastech předmětu, činí podložená rozhodnutí o dalším studiu, profesního zaměření?

Literatura

Labáth, V., Smik, J. Expoprogram. Intervenčný program pre skupinovú prácu s deťmi a mládežou. Bratislava: Psychodiagnostika, 1991. Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.Nešpor, K. Návykové chování a závislost. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-267-6.Vojtová, V. Přístupy k poruchám emocí a chování v součastnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3532-3.SPURNÝ, J. Psychologie násilí. Praha, 1996. ISBN 80-85858-30-4.Říčan, P. S Romy žít budeme - jde o to jak. 2. vyd. Praha: Portál, 1998. 149 s. ISBN 80-7178-410-9. Praha: Portál, 2000. Kolář, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-123-1.Nožina, M. Svět drog v Čechách. Praha: KLP, 1997. ISBN 80-85917-36-X.

Požadavky

1. 80 % účast2. seminární práce - reflexe praxe v etopedickém zařízení3. Ústní prezentace absolvované praxe

Garant

Mgr. Jitka Žlunková