Předmět Aplikované pohybové hry (KAT / KAPH)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KAPH - Aplikované pohybové hry, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět seznamuje posluchače se škálou pohybových her, jejich tříděním, výběrem a realizací, učí studenty uplatňovat kreativní tvořivé přístupy a v didaktickém procesu se zaměřuje na různé skupiny osob s postižením v návaznosti na Školní vzdělávací program základního vzdělávání.
Získané způsobilosti
- student vyhledává informace o pohybových aktivitách osob s postižením a na základě jejich třídění, propojení a systematizace je efektivně využívá při tvůrčích činnostech a praktickém životě - samostatně pozoruje a experimentuje, získané výsledky porovnává, kriticky posuzuje a vyvozuje z nich závěry pro studium a následně pro budoucí profesní zaměření- dokáže naplánovat vyučovací jednotku s akcentem na pohybové hry, prezentuje adekvátní způsob řešení problémů a využívá získané znalosti a zkušenosti v jednotlivých vzdělávacích oblastech předmětu . Je schopen vybrat a připravit velkou škálu pohybových her pro skupiny osob s různým postižením na pobytových akcích v různém prostředí a ročním období.
Literatura
Karásková, V. A budeme si hrát. UP: Olomouc, 2010. Mazal, F. Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-77-3.Kudláček, M., & Ješina, O. Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2053-0.Borová B. Míče, míčky a hry s nimi. Praha: Portál. Panská, S. Pohybové hry pro děti se sluchovým postižením. Olomouc: UP, 2005. Táborský, F. Sportovní hry: sporty známé i neznámé. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0875-2.Jonášová, D. Učení a pohyb, aneb Výuka pro neposedy. Brno: MU, 2006. Nitsch, C. 300 nejzábavnějších her pro děti každého věku. Grada, 2007.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce, didaktický výstup, sestavení zásobníku pohybových her pro jednotlivce i skupiny osob s různým postižením i některé minoritní skupiny. 90 % docházka.
Garant
Mgr. Jan Bělka, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Bělka, Ph.D.