Předmět Didaktika společných programů (KAT / KDSPP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KDSPP - Didaktika společných programů, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Integrace a společné programy v Tv:terminologie,legislativa (její vývoj a stav v současnosti a perspektivy v ČR a jiných zemích),integrace jako celoživotní koncept.2. Kategoriální a environmentální přístup k minoritám, teorie normality.Integrace a postoje (metody hodnocení postojů k integraci).3. Kontinuum v procesu integrace: programy separované, paralelní, integrované.(Kontinuum dle prostředí, kontinuum dle služeb - teorie zmocnění).4. Začleňování ve volnočasových aktivitách (akcent na pohybové aktivity).5. Integrace a vrcholový sport.6. Integrace ve vzdělávacím procesu:- složky (determinanty) úspěšného začlenění ,- individuální vzdělávací plán,- individuální vzdělávací plán v Tv (všechny formy),- didaktické principy ve společných programech,- didaktické kategorie ve společných programech,- výcvik v tvorbě společných programů (varianty dle formy Tv, věkového stupně,obsahu Tv, kontextu třídy),- praxe v terénu.10. Hodnocení, posuzování, výzkum ve společných programech
Získané způsobilosti
Student je schopen třídit informace z triády: výklad rodičů, diagnóza a doporučení speciálně pedagogického centra, školská legislativa. Dovede, kriticky posuzovat fakta a vyvozovat závěry pro adekvátní proces inkluze ve školském kontextu a volnočasových aktivitách, tj. umí sestavit individuální vzdělávací plán, řešit situace v interakční praxi a vést inkluzivní programy pohybové rekreace a Tv. Umí je vyhodnocovat, a to jak z hlediska začlenění daného jedince, tak z hlediska kontextu třídy či volnočasové skupiny.
Literatura
ADAPT THENAPA : [elektronický zdroj] európské učebné osnovy zdravotnej telesnej výchovy (APA). Leuven : THENAPA, 2004. Sherrill, C. Adapted physical activity, recreation, and sport. 6th ed. Boston: McGraw-Hill, 2004. ISBN 0-697-29513-3.APAQ + další časopisy cizojazyčné i české (dle klíčových slov). Hodge, S. R. et al. Case studies in adapted physical education. Scottsdale, Ariz.: Holcomb Hathaway, 2003. ISBN 978-1-890871-42-0.Diplomové práce: Kudláček, Obrusníková, Konvička, Mačáková, Marshallová, Čejka, Šeránková, Čerňavová. Sherrill, C. (Ed.). Leadership training in adapted physical education. Champaign: Human Kinetics, 1988. ISBN 0-87322-101-X.Stránky www. Syllabus - text e-learning (Válková). Vlastní bibliografie na základě bibliografie a klíčových slov knihovny + časopisy.
Požadavky
Splnění průběžných úkolů semináře, skupinové práce: IVP Příprava akce "volnočasového" charakteru Příprava 2 vyučovacích jednotek Příprava volitelné formy TvVyhodnocení praxe v terénuZkouška - písemná i ústní (s využitím disciplin "didaktik ATV")Témata zkoušky jsou shodná s tématy lekcí.
Garant
prof. PhDr. Hana Válková, CSc.
Vyučující
prof. PhDr. Hana Válková, CSc.prof. PhDr. Hana Válková, CSc.