Předmět Integrace žáků se specifickými potřebami (KAT / KISP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KISP - Integrace žáků se specifickými potřebami, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Úvod, informace od studentů (integrace vs. inkluze), principy adaptací, požadavky na splnění předmětu; ÚKOL: Navštivte webové stránky www.apa.upol.cz (sekci e-learnigové texty Legislativa v APA) Vytisknout Úmluvu o právech osob se zdravotním postižením ? prostudovat čl. 24 a čl. 30. (portfolio)2.Legislativa OSN, EU, ČR; volný čas-sport; vzdělávání; ÚKOL: Navštívit www stránky f. OttoBock, Sivak, Medicco a vyberte jednu sportovně kompenzační pomůcku, kterou můžete potenciálně využít při práci s osobami s postižením ve Vaší praxi. Vytiskněte stránku (portfolio)3.Bariéry fyzické; model ICF-2011; odstraňování, kompenzační pomůcky; ÚKOL: Vyplňte postojový dotazník (portfolio)4. Bariéry psychologické: Postoje, sebepojetí, kompetence, motivace; ÚKOL: Prohlédněte www stránky vybraného pořadu na ParalympicSport.TV a napište krátkou reflexi o tom, co jste shlédli a co si myslíte o medializaci Paralympijského sportu, cca ? - 1 str. (portfolio)5.Integrace ve sportu: pojetí IPC, Australský model, Kanadský model. ÚKOL: Prohlédněte www stránky http://www.uzitecny-zivot.cz/ a napište krátkou úvahu cca ? - 1 str. (portfolio) o tom, jaké jsou bariéry a příležitosti pro začlenění osob s tělesným a zrakovým postižením v letních a zimních outdoorových kurzech.6.Integrace v rekreaci: volný čas, přístupnost, kvalita života, integrační zážitkové kurzy; ÚKOL: Prohlédněte www stránky (časopis APA v teorii a praxi) a přečtěte článek Rybová, L., & Ješina, O. (2010). Využití peer tutoringu v prostředí školní tělesné výchovy. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 1(1), 54-58. Napište krátkou úvahu cca 1 str. (portfolio) o tom, jaké jsou bariéry a příležitosti pro začlenění žáků s postižením do školní TV.7.Integrace ve školní TV: bariéry, možnosti, peer tutoring, kontinuum v procesu integrace. ÚKOL: příprava prezentace8.Prezentace I (po skupinách) ? TV v kombinacích9.Prezentace II (po skupinách) ? ATV, APA, Rekreologie10. první termín TESTU;11. druhý termín TESTU.
Požadavky
(1)Docházka na 80% přednášek (v případě absence je možné nahradit spec. úkolem) ? na každé přednášce obdržíte jeden pracovní list k probíranému tématu, který bude součástí závěrečného portfolia. (2) Prezentace tématu ve skupince 5 studentů (témata budou specifikována na Coursewaru). (3) Vypracování 1 stránkovou rešerši vybrané publikace (budou specifikována na Coursewaru) - bude součástí závěrečného portfolia. (4) Splnit vědomostní test na 80%. (5) Odevzdání portfolia?
Garant
doc. Mgr. Martin Kudláček, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Martin Kudláček, Ph.D.