Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komparativní speciální pedagogika (KAT / KKSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KKSP - Komparativní speciální pedagogika, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Současný stav poznání a nové trendy v oblasti:1. etopedie;2. surdopedie;3. psychopedie;4. somatopedie;5. tyflopedie;6. kombinovaných vad.7. Práce s výjimečně nadanými.8. Uplatnění alternativních vzdělávacích systémů v jednotlivých oblastech speciální pedagogiky.9. Problematika speciální pedagogiky v legislativě.10. Raná péče11. Speciálně-pedagogická andragogika.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student schopen:1. využívat prohloubené znalosti z oblasti speciální pedagogiky v pedagogické praxi;2. orientace v dalším vzdělávání dospělých se specifickými potřebami;3. využívat informace z legislativy a novinky ze speciální pedagogiky ve prospěch svých klientů.

Literatura

& Vítková, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido. Hrbáček, J., Květoňová-Švecová, L., Pipeková, J., Sýkorová, Z., & Vítková, M. (2001). Katedra speciální pedagogiky: zlepšení přístupu ke vzdělávání a zaměstnávání jedinců se speciálními potřebami. Brno: Paido, edice pedagogické literatury. Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého. Edelsberger, L. et al. Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 80-86022-76-5.Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Kerrová, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-147-9.Vítková, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0054-3.Černá, M. et al. Kapitoly z psychopedie. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-899-7.Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.Ludíková, L. (2005). Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého. Květoňová-Švecová, L. Oftalmopedie. 2. dopl. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-85931-84-2.Pipeková, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.VÁGNEROVÁ, M. a kol. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-929-4.Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-414-4.Valenta, M., Müller, O., Vítková, M., Kozáková, Z., Strnadová, I., & Mužáková, M. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 4. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta, 2009. ISBN 978-80-7320-137-1.Renotiérová, M., Ludíková, L. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1475-9.Bartoňová, M., & Vítková, M. (2007). Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 2000. ISBN 80-7067-981-6.Vašek, Š. et al. Špeciálna pedagogika: terminologický výkladový slovník. 2. vyd. Bratislava: SPN, 1995. ISBN 80-08-00864-4.Ludíková, L. Tyflopedie I. Olomouc: Univerzita Palackého, 1988. Ludíková, L. Tyflopedie II. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989. Jesenský, J. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-941-1.Novosad, L. Základy speciálního poradenství. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-174-3.

Požadavky

1. Aktivní účast na výuce (př. náhrady zameškaného učiva individuálním úkolem)2. Odevzdání projektové práce - příprava na zadané téma. Didaktický test.

Garant

Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.