Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie (KAT / KLOGO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / KLOGO - Logopedie, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do logopedie, základní terminologie lidské komunikace2. Etiologie a klasifikace řečových poruch3. Dysfázie, afázie, mutismus a další typy nemluvnosti: diagnostika, péče.4. Poruchy zvuku řeči (palatolália, rinolália): Diagnostika, péče, psychická podpora, hospitalizace.5. Porucha plynulosti řeči: Balbuties (koktavost). Diagnostika, péče, význam PA (relaxace, jóga apod.)6. Dyslálie, patlavost 1.7. Dyslalie, patlavost 2.8. Poruchy hlasu a symptomatické poruchy řeči9. Systém péče v logopedii, členění dle věku.10. Vzdělávací systém a logopedie, klinická logopedie11. Alternativní a augmentativní komunikace12. Projektové práce13. Projektové práce

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student schopen:1. využívat znalosti o logopedii v pedagogické praxi;2. orientovat se v diagnostice, možnostech intervence narušení komunikačních schopností;3. posoudit individuální potřeby a možnosti osob s narušenými komunikačními schopnostmi ve vztahu k APA;4. informovat rodiče o systému poradenství a péče v oblasti logopedie u nás.

Literatura

Cséfalvay, Z. Afaziológia: pre klinickú prax. Martin: Osveta, 1996. ISBN 80-217-0377-6.Lechta, V., & Křížová, J. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál. Lechta, V. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin: Osveta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.Lechta, V., Králiková, B., & Wdowyczynová, M. (2011). Když naše dítě nemluví plynule: koktavost a jiné neplynulosti řeči. Praha: Portál. Škodová, E., & Jedlička, I. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál. http://library.upol.cz/i2/i2.search.cls?ictx=upol&src=upol_us_cat-0&show_lim=0&field=T001&zf=UF_UPOL&term=s0002768Lechta, V. (2010). Koktavost: integrativní přístup. Praha: Portál. Lechta, V. Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN, 1990. ISBN 80-08-00447-9.Sovák, M. Logopedie. Praha: SPN, 1978. Vitásková, K., & Peutelschmiedová, A. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého. Klenková, J. (2006). Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada Publishing. Lechta, V., & Křížová, J. (2011). Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál. Pokorná, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.

Požadavky

1. Aktivní účast, elearning (př. náhrady zameškaného učiva individuálním úkolem)2. Odevzdání projektové práce - příprava na zadané téma.

Garant

Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jitka ŠípkováMgr. Julie Wittmannová, Ph.D.