Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie (KAT / PSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / PSP - Psychopedie, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pojetí psychopedie u nás a ve světě; zákonitosti vývoje a edukace osob s mentálním či jiným duševním postižením; edukační systém, diagnostika, socializace a terapeuticko - formativní intervence u osob s mentálním či jiným duševním postižením.

Získané způsobilosti

Student rozvíjí své komukativní dovednosti tématicky zaměřené na výchovně-vzdělávací proces s osobami s mentálním a jiným duševním postižením. Rozvíjí své znalosti a dovednosti vzhledem k oblasti psychopedie. Rozvíjí spolupráci při analýze tématicky zaměřené literatury, přípravu a ucelenou prezentaci specificky zaměřeného úkolu. Rozvíjí dovednosti nutné pro plánování, organizaci a evaluaci vyučovací jednotky s žáky s mentálním a jiným duševním postižením. Je schopen adekvátně reagovat a diskutovat na specifická témata z oblasti psychopedie. Rozvíjí sociální i pedagogické dovednosti vhodné pro práci s osobami spadajícími do oblasti zájmu psychopedie.

Literatura

Čadilová, V., Jůn, H., & Thorová, K. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.Černá, M. et al. Kapitoly z psychopedie. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-899-7.Pipeková, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H, 2001. ISBN 80-86022-92-7.Valenta, M., & Krejčířová, O. Psychopedie: kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. ISBN 80-902057-9-8.Valenta, M., Müller, O., Vítková, M., Kozáková, Z., Strnadová, I., & Mužáková, M. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 4. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Parta, 2009. ISBN 978-80-7320-137-1.Jeřábek, J., Tupý, J., & Balada, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-02-1.Králová, J., & Rážová, E. Sociální služby a příspěvek na péči: komentář, právní předpisy .. Olomouc: ANAG, 2007. ISBN 978-80-7263-405-7.Katzová, P. Školský zákon : komentář. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-412-3.Školství: školy a školská zařízení - školský zákon a vyhlášky, pedagogičtí pracovníci, vysoké školství, výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče : podle stavu k. Ostrava: Sagit, 2005. ISBN 80-7208-493-3.Vyhláška 73/2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a Vyhláška č. 62/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Vyhláška MŠMT č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Praha: MPSV, 2005.

Požadavky

" test z historie" test z teorie výchovy a péče o osoby s MP" test z teorie vzdělávání a vyučování" prezentace seminární práce " prezentace projektu " odvedení VJ TV se žáky s MP

Garant

Mgr. Ondřej Ješina, Ph.D.