Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spec. pedag. diagnostika a poradenství (KAT / SPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / SPD - Spec. pedag. diagnostika a poradenství, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogicko-psychologická diagnostika - teoretická východiska.2. Diagnostický proces - východiska, prostředky.3. Diagnostické metody 1.4. Diagnostické metody 2.5. Diagnostika školní zralosti. Odklad školní docházky.6. SPC (Speciálně-pedagogická centra), integrace do běžné školy - diagnostická činnost, IVP, spolupráce.7. Školní psycholog a jeho práce.8. Učitel - poradce. Zásady, kompetence.9. Výuková a výchovná problematika ve škole - diagnostika, poradenství.10. Diagnostika školní třídy, nadaní žáci.11. Kariérové poradenství, poradny pro volbu povolání, podporované zaměstnávání.12. Systém poradenství (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra, střediska výchovné péče) a navazující poradenské služby.13. Projektové práce.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student schopen:1. uplatnit poznatky z oblasti diagnostiky a poradenství ve školní i jiné praxi (pedagoga či sociálního pracovníka);2. využívat informace o základních diagnostických metodách a jejich použití;3. porozumět výchovným a výukovým problémům žáků a být schopen je orientačně rozpoznat; 4. využívat přehled o poradenských institucích, náplni jejich práce a to především v diagnostické oblasti.

Literatura

Hadj-Moussová, Z., & Duplinský, J. (2002). Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. Vágnerová, M., & Hadj-Moussová, Z. (2003). Psychologie handicapu. Liberec: Technická univerzita. Vágnerová, M. (1997). Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum. Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus. Hadj-Moussová, Z. (2004). Pedagogicko-psychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. Piers, Ellen V. (2002). Piers-Harris 2 : Piers-Harris children s self-concept scale : manual. [Los Angeles, Calif.]. Vágnerová, M. (2012). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Požadavky

1. Aktivní účast; 80 % docházka (př. náhrady zameškaného učiva individuálním úkolem)2. Odevzdání projektové práce - příprava na zadané téma.3. Splnění závěrečného písemného testu vědomostí.

Garant

Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Julie Wittmannová, Ph.D.