Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sporty MP (KAT / SPMP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAT / SPMP - Sporty MP, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Mentální postižení - definice, terminologie, etiologie, perspektivy a limity (opakování)2.Zdroje informací - vlastní práce, komparace poznatků literárních a praxe3.Vzdělávací rámce a zakomponování PA, PE, sportu (MP, PA a věk)4.MP, postoje veřejnosti a možnosti změn prostřednictvím PA5.Postředí PA a sportu, principy adaptací, principy diagnostiky a hodnocení6.PA - rekreace (interaktivní workshop, praxe)7.PA - školní prostředí (nteraktivní workshop, praxe)8.PA - soutěžní pojetí: (INAS - FID, SO)9.Vlastní tvorba programů a realizace v praxi (vyhodnocení)

Získané způsobilosti

Student je schopen třídit informace, kriticky posuzovat fakta a vyvozovat závěry, řešit situace v interakční praxi, sestavit a vést programy pohybové rekreace, Tv i sportovních soutěží osob s MP.

Literatura

Fitzgerald, Michael. (2008). Attention deficit hyperactivity disorder. New York, N.Y. : Nova Science Publishers. Draheim, C.C., Williams, D.P., & McCubbin J.A. (2003). Cardiovascular disease risk factor differences between Special Olympians and Non-Special Olympians. Adapted Physical Activity Quarterly, 20, 118-133. Miles, B.H . (1985). Competition for special populations: personal perspectives. APAQ 2, 15-20. Česká literatura-vlastní bibliografie. Ninot, G., Billard, J., Delignieres, D., & Sokolowski, M. (2000). Effects of integrated sports participation on perceived competence for adolescents with mental retardation. Adapted Physical Activity Quarterly, 17, 208-221. Slininger, V.H., Sherrill, C., & Jankowski, C.M. (2000). Children´s attitudes towards peers with severe disabilities: Revisiting contact theory. Adapted Physical Activity Quarterly, 17, 176-196. Broadhead, G., Church, G. (1984). Influence of test selection on physical education placement of mentally retarded children. Adapted Physical Activity Quarterly, 2, 112-118. Vermeer, A.et al. (1990). Motor development, adapted physical activities and mental retardation. Basel: Karger. Coppenolle, H. (1990). Motor fitness of the mentally handicapped : aspects of training. Motor development, adapted physical activity vand mental retardation. Basel, Karger. Seekins, N.L. (1984). Philosophy and goals of sports programs for mentally retarded people. In Van Hal, L. Rarick, G.L. Vermeer,A. (1984, Eds.). Sport for the mentally handicapped (pp. 23-28. Eichstaedt, C.B. Lavay, B.W. (1992). Physical Activity for Disabled with mental retardation. Champaign, IL: Human Kinetics. Válková, H. (2000). Skutečnost nebo fikce?. Olomouc: Univerzita Palackého. Rijsdorp, K. (1984). Sport for mentally handicapped?. In Van Hal, L. Rarick, G.L. Vermeer,A. (1984, Eds.). Sport for the mentally handicapped (pp.17-23). Goodwin, D.L., Fitzpatrick, D.A., Thurmeier, R., & Hall, C. (2006). The decision to join Special Olympics: Parents´ perspectives. Adapted Physical Activity Quarterly, 23, 163-183. Riggen, K. Ulrich,D. (1993). The effects of sport participation on individuals with mental retardation. APAQ 1, 42-52.

Požadavky

Aktivní účast ve výuce 100%Test z principů a pravidel sportů MPPrezentace ústníDemonstrace programu PA MP

Garant

Mgr. Ondřej Ješina, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ondřej Ješina, Ph.D.