Předmět Fyziologické aspekty cyklických sportů (KPK / KFACY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPK / KFACY - Fyziologické aspekty cyklických sportů, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
TÉMATICKÉ OKRUHY:1. Sportovní výkon a výkonnost - determinanty a fyziologické limity.2. Základy optimalizace tréninkového zatížení.3. Diagnostika.4. Fyziologické zákonitosti při rozvoji kondice.TÉMATA SEMINÁŘŮ:- somatická a fyziologická charakteristika sportovců ve daném individuálním sportu,- charakteristika faktorů determinující výkon,- metody kontroly velikosti tréninkového zatížení,- fyziologické a patofyziologické aspekty zatěžování (únava, přetížení, syndrom přetrénování),- fyziologická podstata tréninkového efektu (superkompenzace),- zranění ve sportu.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student:1. umí aplikovat výsledy zátěžového testování do stavby tréninkového procesu;2. dovede samostatně analyzovat zatížení během pohybové aktivity;3. je schopen provést preskripci pohybové aktivity a optimalizaci tréninkového zatížení; 4. dokáže charakterizovat a vysvětlit morfo-funkční změny v organismu vyvolané systematickým zatěžováním (specifické adaptace)5. dovede doporučit optimální metody zatěžování s ohledem na fyziologickou povahu sportovního výkonu.
Literatura
Hamar, D., & Lipková, J. (2001). Fyziológia telesných cvičení. Bratislava: Univerzita Komenského. Máček, M., & Radvanský, J. (2011). Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén. Grasgruber, P., & Cacek, J. (2008). Sportovní geny. Brno: Computer Press. Astrand, P-O. et al. (2003). Textbook of work physiology: physiological bases of exercises. Windsor, Canada: McGraw-Hill. Dovalil, J. et al. (2009). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
Požadavky
75% docházka; aktivní přístup v edukačním procesu; samostudium; prezentace získaných znalostí a dovedností (samostatné řešení definovaného problému ve zvoleném sportu, představení novinek v diagnostice nebo literature v rámci probíraných sportů); zápočtový test.
Garant
PhDr. Michal Botek, Ph.D.