Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Motor Control and Learning (KPK / @MOCL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPK / @MOCL - Motor Control and Learning, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Evolution of human movement science. Current focuses and applications.2. Methodology for studying motor performance.3. The current approaches to the motor control and coordination.4. Human information processing.5. Attention and performance.6. Sensory contribution to motor control.7. Central contribution to motor control.8. Coordination.9. Individual differences and capabilities.10. Motor learning concept. Methodology for studying motor learning.11. Conditions of practice.12. Augmented feedback.13. The learning process.14. Retention and transfer.15. Motor skill acquisition: ecological approach.16. Motor skill acquisition: dynamical system approach.17. Constraints-led approach to motor skill acquisition.

Získané způsobilosti

The student- understands the principles of human motor control and functional mechanisms of human motor learning,- is able to describe the differences in motor capabilities and skills in the typical population and individuals with various physical, perception and motor disorders,- is able prepare and administer a diagnostic test of motor capabilities and skills, and interpret results of testing according to the basic principles,- understands the basics of motor learning research.

Literatura

Schmidt, R. A., & Lee, T. D. (2011). Motor control and learning: A behavioral emphasis. Champaign, Ill: Human Kinetics. Schmidt, R. A., & Wrisberg, C. A. (2008). Motor learning and performance: A situation-based learning approach. Champaign, Ill: Human Kinetics.

Požadavky

1. Active participation in 80 % of lectures and seminars2. The written report from diagnostical, descriptive or experimental tasks3. The structured summary of selected articles4. Portfolio with all assignments

Garant

prof. PaedDr. Rudolf Psotta, Ph.D.

Vyučující

Miriam Palomo Nieto, Ph.D.prof. PaedDr. Rudolf Psotta, Ph.D.