Předmět Cvičení a hry v přírodě 1 (KRL / CVHP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / CVHP1 - Cvičení a hry v přírodě 1, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní charakteristiky kooperativních her2. Kooperativní hry a koncept celoživotní vzdělávání3. Úloha prostředí v herním designu4. Role a funkce vedoucího - facilitátora5. Problematika volby řídicích stylů při uvádění herních programů.6. Dobrovolnost výzvy - koncept Challenge by Choice (Smlouva o hodnotách a cílech programu)7. Základy uvádění kooperativních her8. Modifikace podle potřeby, reakce na vývoj hry9. Herní inovace, využití her pro podporu rozvoje sociálních dovedností10. Tradiční a netradiční hlavní stavební prvky kooperativních her11. Možnosti aplikace kooperativních her v podpoře komunikačních dovedností12. Možnosti uplatnění kooperativních her pro podporu integrace13. Nejčastější problémy v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocování herních programů.
Získané způsobilosti
Předmět klade důraz na rozvoj těchto kompetencí:1. transferibilních Kritické myšlení Schopnost syntézy poznatků Schopnost praktické aplikace teoretických poznatků2. specifické schopnosti? volit optimální řídicí styly podle rozvojových potřeb skupiny a bezpečnostních požadavků? analyzovat informace o skupině? plánovat, připravit, vést a vyhodnotit programy opírající se o využití iniciativních her? uvádět hlavní typy iniciativních her? volit, uvádět a modifikovat hry podle důrazu na zvolené oblasti rozvoje
Literatura
Neuman, J., & Ďoubalík, P. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 5. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675721.Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press. Pik, R. Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc, 2005. Hora, P. et al. Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta, 1984. Rohnke, K., & Butler, S. Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company, 1995. ISBN 0787221031.Beard, C., & Wilson, J. P. The power of experiential learning. 2nd ed. London: Kogan Page, 2006. ISBN 139780749444891.Zounková, D. Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-198-3.
Požadavky
Aktivní účast Demonstrace profesionální úrovně dovedností v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocení her Zpracování dokumentace a závěrečné zprávy o realizovaném herním programu
Garant
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.