Předmět Kurz her v přírodě 1 (KRL / HRYP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / HRYP1 - Kurz her v přírodě 1, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní charakteristiky kooperativních her2. Kooperativní hry a koncept celoživotní vzdělávání3. Úloha prostředí v herním designu4. Role a funkce vedoucího - facilitátora5. Problematika volby řídicích stylů při uvádění herních programů.6. Dobrovolnost výzvy - koncept Challenge by Choice (Smlouva o hodnotách a cílech programu)7. Základy uvádění kooperativních her8. Modifikace podle potřeby, reakce na vývoj hry9. Herní inovace, využití her pro podporu rozvoje sociálních dovedností10. Tradiční a netradiční hlavní stavební prvky kooperativních her11. Možnosti aplikace kooperativních her v podpoře komunikačních dovedností12. Možnosti uplatnění kooperativních her pro podporu integrace13. Nejčastější problémy v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocování herních programů.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student bude:- volit optimální řídicí styly podle rozvojových potřeb skupiny a bezpečnostních požadavků- umět v potřebné míře shromáždit analyzovat informace o skupině- umět plánovat, připravit, vést a vyhodnocovat programy opírající se o využití kooperativních her- uvádět hlavní typy kooperativních her- volit, uvádět a modifikovat hry podle důrazu na zvolené oblasti rozvoje
Literatura
Neuman, J., & Ďoubalík, P. (2009). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál. Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press. Pik, R. (2005). Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc. Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta. Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company. Beard, C., & Wilson, J. P. (2006). The power of experiential learning. London: Kogan Page. Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
Požadavky
Aktivní účast Demonstrace profesionální úrovně dovedností v plánování, přípravě, uvádění a vyhodnocení her Zpracování dokumentace a závěrečné zprávy o realizovaném herním programu
Garant
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.PhDr. Jana Hoffmannová, Ph.D.Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.