Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Cvičení a hry v přírodě (KRL / KCVHP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KCVHP - Cvičení a hry v přírodě, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Hry a postmodernita2. Odraz tématu hry v dílech postmoderních filozofů3. Strategické a simulační hry v urbánním prostředí4. Soutěžní hry v urbánním prostředí5. Parkour, BMX, In-line, skateboarding6. Komunitní hry7. Hry založené na splývání virtuálních a fyzických světů8. Hry a smyslové vnímání města9. Rozvoj umění vidět10. Happening11. Flash mobbing, Improve everywhere12. Úloha a tvorba záznamu13. Deskové hry

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu bude student: - umět vysvětlit zasazení tématu hry do filozofického kontextu postmodernity - umět popsat charakteristiky realizace herních programů v urbánním prostředí- rozumět formativní úloze, kterou mají komunitní hry a sporty na život člověka a skupiny- umět realizovat herní projekt založený na kombinaci fyzických a virtuálních světů- mít osvojeny základy realizace happeningových akcí

Literatura

Bourdieu, P. (2003). Distinction: a social critique of the judgement of taste. New York: Routledge. Neuman, J., & Ďoubalík, P. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 5. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675721.Caillois, R., & Vangeli, N. (1998). Hry a lidé: maska a závrať. Praha: Studio Ypsilon. Neuman, J. et al. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-292-0.Šebek, L. & Hodaň, B. (2011). Specifické aspekty učení, motivace a adherence ke sportovní aktivitě u subkultury bikerů [Disertační práce]. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury. Foucalt, M. (1994). Dějiny šílenství. Praha: Lidové noviny. Janeček, P., & Bittnerová, D. (2011). Folklor atomového věku: kolektivně sdílené prvky expresivní kultury v soudobé české společnosti. Praha: Národní muzeum. Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press. Pik, R. Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc, 2005. Hora, P. et al. Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta, 1984. Rohnke, K., & Butler, S. Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company, 1995. ISBN 0787221031.Lipovetsky, G., Pokorný, M., & Bláhová, A. (1999). Soumrak povinnosti: bezbolestná etika nových demokratických časů. Praha: Prostor. Beard, C., & Wilson, J. P. The power of experiential learning. 2nd ed. London: Kogan Page, 2006. ISBN 139780749444891.Zounková, D. Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-198-3.

Požadavky

Aktivní účastPochopení teoretických zakotvení hry v práci postmoderních filozofů Aktivní participace na seminárních úkolechPříprava a realizace herního programu založeného na virtuální platformě s přesahem do fyzického prostředíPříprava a realizace původní happeningové nebo flash mobové akce včetně zveřejnění záznamu

Garant

Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.Mgr. et Bc. Lucie Krejčíková, B.A.Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.