Předmět Kurz her v přírodě (KRL / KHP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KHP - Kurz her v přírodě, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Hry a postmodernita2. Odraz tématu hry v dílech postmoderních filozofů3. Strategické a simulační hry v urbánním prostředí4. Soutěžní hry v urbánním prostředí5. Parkour, BMX, In-line, skateboarding6. Komunitní hry7. Hry založené na splývání virtuálních a fyzických světů8. Hry a smyslové vnímání města9. Rozvoj umění vidět10. Happening11. Flash mobbing, Improve everywhere12. Úloha a tvorba záznamu13. Deskové hry
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu bude student: - umět vysvětlit zasazení tématu hry do filozofického kontextu postmodernity - umět popsat charakteristiky realizace herních programů v urbánním prostředí- rozumět formativní úloze, kterou mají komunitní hry a sporty na život člověka a skupiny- umět realizovat herní projekt založený na kombinaci fyzických a virtuálních světů- mít osvojeny základy realizace happeningových akcí
Literatura
Bourdieu, P. (2003). Distinction: a social critique of the judgement of taste. New York: Routledge. Caillois, R., & Vangeli, N. (1998). Hry a lidé: maska a závrať. Praha: Studio Ypsilon. Šebek, L. & Hodaň, B. (2011). Specifické aspekty učení, motivace a adherence ke sportovní aktivitě u subkultury bikerů [Disertační práce]. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury. Foucalt, M. (1994). Dějiny šílenství. Praha: Lidové noviny. Janeček, P., & Bittnerová, D. (2011). Folklor atomového věku: kolektivně sdílené prvky expresivní kultury v soudobé české společnosti. Praha: Národní muzeum. Lipovetsky, G., Pokorný, M., & Bláhová, A. (1999). Soumrak povinnosti: bezbolestná etika nových demokratických časů. Praha: Prostor.
Požadavky
Aktivní účastPochopení teoretických zakotvení hry v práci postmoderních filozofů Aktivní participace na seminárních úkolechPříprava a realizace herního programu založeného na virtuální platformě s přesahem do fyzického prostředíPříprava a realizace původní happeningové nebo flash mobové akce včetně zveřejnění záznamu
Garant
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Luděk Šebek, Ph.D.