Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika (KRL / KPEDA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KPEDA - Pedagogika, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Aplikace znalostí z pedagogiky, didaktiky, vývojové psychologie a sociologie do podmínek tělocvičné rekreace. Formulovat základ teorií učení s akcentováním personalistické toerie - charakterizovat pojem zážitková pedagogika. Nastínit cesty její aplikace do podmínek v současném školství a rekreaci. Modelové situace a jejich řešení, didaktické dílny, podmínky úspěšnosti v pedagogickém procesu.

Získané způsobilosti

Po absolvovaní tohoto předmětu by student měl být schopen: Porozumět a zdůvodnit rozmanitosti teorií učení a jejich významu (a následně výsledku) při práci s klienty. Aplikovat teoretické poznatky v praxi. Pochopit, vysvětlit a zdůvodnit roli a význam personalistické pedagogiky ? zážitkové pedagogiky v práci pedagoga ? profesionála.

Literatura

Mužík, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia., 1998. ISBN 80-85963-52-3.Gardner, H. Dimenze myšlení : teorie ozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.Petty, G., & Foltýn, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.Pávková , J. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6.Skořepová, L. Prožitková pedagogika v teorii a praxi. Diplomová práce. Olomouc:FTK UP., 1998. Fontana, D., & Balcar, K. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Vážanský, M.; Smékal, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.

Požadavky

Student - studentka:a) absolvuje přímou výuku a splní všechny požadavky v ní obsaženéb) ze seznamu doporučené literatury si zvolí příslušný počet titulů (v rozsahu 800 stran) a zpracuje čtenářský deník c) vypracuje a obhájí seminární práce (rozsah 2000 slov - téma bude upřesněno ve výuce)

Garant

doc. PhDr. Zbyněk Svozil, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Zbyněk Svozil, Ph.D.