Předmět Rekreologie 2 (KRL / KREK2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KREK2 - Rekreologie 2, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Způsob práce s "evidence based" informacemi v oboru. Vysvětlení základních principů vyhledávání a třídění informací v oblasti rekreologických disciplín.- Intervence, strategie a přístupy zaměřené na zvýšení úrovně pohybové aktivity ve školním prostředí- Budování infrastruktury pro volný čas - dětská hřiště, veřejně přístupná hřiště, parky, sportovní zařízení- Volný čas, pohybová aktivita, cykloturistika a cyklodoprava- Obec a její role při vytváření podmínek pro aktivní trávení volného času- Projekt Zdravé město, příklady dobrých praxí v oblasti PPA a VČ Česká republika, zahraničí- Příklady projektů aktivní rekreace pro různé věkové skupiny obyvatel se zaměřením na děti a seniory- Rekreační a volnočasové aktivity jako prevence sociálně-patologických jevů ve společnosti- Financování sportovních a volnočasových aktivit, možnosti získávání finančních prostředků
Získané způsobilosti
Student po absolvování předmětu dokáže odborně diskutovat a argumentovat (písemnou i ústní formou) v klíčových tématech dle obsahu předmětů Rekreologie 1 a Rekreologie 2. Student zároveň dokáže kriticky posuzovat a třídit informace v rámci oboru a různých informačních zdrojů.
Literatura
Hofbauer, B. Děti, mládež a volný čas. Praha, 2004. ISBN 80-7178-927-5.Marcus, B. H., & Forsyth, L. A. H. Motivating people to be physically active. Champaign, Ill: Human Kinetics, 2009. ISBN 978-0-7360-7247-2.Kalman, M., Sigmund, E., Sigmundová, D., Hamřík, Z., Beneš, L., & Csémy, L. Národní zpráva o zdraví a životním stylu dětí a školáků: na základě mezinárodního výzkumu uskutečněného v roce 2010 v rámci mezinárodního projektu "Health behaviour in school-aged children: WHO collaborative cross-national study (HBSC)". Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2983-0.Ward, D. S., Saunders, R. P., & Pate, R. R. Physical activity interventions in children and adolescents. Champaign, Ill: Human Kinetics, 2007. ISBN 978-0-7360-5132-3.Kalman, M., Hamřík, Z., & Pavelka, J. Podpora pohybové aktivity: pro odbornou veřejnost. Olomouc: ORE-institut, 2009. ISBN 978-80-254-5965-2.
Požadavky
Účast na výuce není vyžadována, dle zkušeností z předchozích semestrů jsou však informace z přednášek klíčové pro úspěšné splnění předmětu. Ústní zkouška z předmětu se skládá ze dvou částí: 1)obhajoba písemné eseje na zadané téma 2)prozkoušení z vylosovaného okruhu otázek
Garant
Mgr. Zdeněk Hamřík, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Zdeněk Hamřík, Ph.D.