Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rekreace a věk (KRL / KREKV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KREKV - Rekreace a věk, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod, sylabus, podmínky, témata prací, kalendář2. Základní terminologie3. Souvislosti, benefity, rizika a dopady4. Aktivní životní styl5. Doporučení pro pohybovou aktivitu6. Specifikace jednotlivých věkových kategorií7. ?Case Studies? s ohledem na danou věkovou kategorii (ve skupinách)8. Analýza podmínek a programů PA u různých typů zařízení (popis stavu, programy, analýza, návrhy a doporučení)9. Dobré příklady z praxe (ČR x zahraničí) (ve skupinách) 110. Dobré příklady z praxe (ČR x zahraničí) (ve skupinách) 211. Dobré příklady z praxe (ČR x zahraničí) (ve skupinách) 312. Projekt IMPALA (infrastruktura)13. Systém INDARES

Získané způsobilosti

Absolvent tohoto předmětu by měl být schopen:* Definovat věkové/vývojové fáze (multidimenzionální přístup).* Porozumět specifickým potřebám a požadavkům klientů.* Vytvořit program volnočasových aktivit daných skupin (obsah, realizace, formy a metody).* Pochopit, vysvětlit a zdůvodnit roli a význam rekreace v životě člověka a společnosti.Prokázání znalostí a porozumění dané problematiky. Dalšími výstupy pak jsou:* provázanost s ostatními předměty,* kultivovanost projevu a všeobecný rozhled* rozvoj empatie, diagnostiky, tolerance* pozitivní postoj k profesi* odborná úroveň vyjadřování ? odborný jazyk* práce s textem, porozumění textu* řešení problému* poskytování/přijímání zpětné vazby* etika a dodržování publikační normy FTK UP v Olomouci

Literatura

Franková, A. Buď fit i v zaměstnání: kondiční program pro tělo i duši. Praha: Motto, 1995. ISBN 80-85872-13-7.Šipr, K. Jak zdravě stárnout. Rosice u Brna: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-1-7.Měkota, K. Kapitoly z antropomotoriky I: (lidský pohyb - motorika člověka). 2.vyd. Olomouc : Rektorát Univerzity Palackého, 1986. Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0948-1.Volfová, H., & Kolovská, I. Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2317-4.Piaget, J., & Inhelderová, B. Psychologie dítěte. Vyd. 5., v nakl. Portál 4. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8.Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Slon, 2003. ISBN 80-86429-19-9.Nakonečný, M. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 8020006907.Nakonečný, M. Sociální psychologie. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9.Nakonečný, M. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0577-X.Wolf, J. Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda, 1982. Vágnerová, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Vágnerová, M. Vývojová psychologie. I, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-246-0956-8.Bortz, W. Zdravě a úspěšně až do přirozené stovky. Praha: Alternativa, 1995.

Požadavky

Každý student by měl za přispění analyticko-syntetického přístupu kreativním způsobem vytvořit volnočasový program (dle zadání). Hlavním zohledňujícím kritériem je přispění k aktivnímu a zdravému životnímu stylu cílové skupiny s přihlédnutím k doporučením pro pohybovou aktivitu.Vytvoření seminární práce/prezentace (ppt) na dané téma (bude upřesněno), obhajoba vlastního stanoviska a navržených doporučení pro daný volnočasový program. Z kvalitních informačních zdrojů vybrat příspěvek na stejné/podobné téma tzv. ?dobré příklady z praxe? (zahraniční, české) a formou ?critical review? jej prezentovat skupině a vyzvednout pozitiva a negativa. V neposlední řadě je to pak docházka a závěrečný test.

Garant

Mgr. Michal Kudláček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Michal Kudláček, Ph.D.