Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rekreace a věk (KRL / KREVE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KREVE - Rekreace a věk, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod, sylabus, podmínky, témata prací, kalendář2. Základní terminologie3. Souvislosti, benefity, rizika a dopady4. Aktivní životní styl5. Doporučení pro pohybovou aktivitu6. Specifikace jednotlivých věkových kategorií7. Případové studie s ohledem na danou věkovou kategorii (ve skupinách)8. Analýza podmínek a programů PA u různých typů zařízení (popis stavu, programy, analýza, návrhy a doporučení)9. Obhajoby vlastních volnočasových programů 110. Obhajoby vlastních volnočasových programů 211. Obhajoby vlastních volnočasových programů 312. Projekt IMPALA (infrastruktura)13. Systém INDARES

Získané způsobilosti

Absolvent tohoto předmětu by měl být schopen:* Definovat věkové/vývojové fáze (multidimenzionální přístup).* Porozumět specifickým potřebám a požadavkům klientů.* Vytvořit program volnočasových aktivit daných skupin (obsah, realizace, formy a metody).* Pochopit, vysvětlit a zdůvodnit roli a význam rekreace v životě člověka a společnosti.Prokázání znalostí a porozumění dané problematiky. Dalšími výstupy pak jsou:* provázanost s ostatními předměty,* kultivovanost projevu a všeobecný rozhled* rozvoj empatie, diagnostiky, tolerance* pozitivní postoj k profesi* odborná úroveň vyjadřování ? odborný jazyk* práce s textem, porozumění textu* řešení problému* poskytování/přijímání zpětné vazby* etika a dodržování publikační normy FTK UP v Olomouci

Literatura

Franková, A. (1995). Buď fit i v zaměstnání: kondiční program pro tělo i duši. Praha: Motto. Šipr, K. (1997). Jak zdravě stárnout. Rosice u Brna: Gloria. Měkota, K. (1986). Kapitoly z antropomotoriky I: (lidský pohyb - motorika člověka). Olomouc : Rektorát Univerzity Palackého. Bursová, M. (2005). Kompenzační cvičení. Praha: Grada. Russell, Ruth V. (2008). Leisure program planning and delivery. Champaign, Ill. : Human Kinetics. Volfová, H., & Kolovská, I. (2008). Předškoláci v pohybu: cvičíme jako myška, kočka a pejsek. Praha: Grada Publishing. Piaget, J., & Inhelderová, B. (2007). Psychologie dítěte. Praha: Portál. Matoušek, O. (2003). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon. Nakonečný, M. (2009). Sociální psychologie. Praha: Academia. Nakonečný, M. (2005). Sociální psychologie organizace. Praha: Grada Publishing. Wolf, J. (1982). Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda. Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál. Vágnerová, M. (1997). Vývojová psychologie. I, Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. Bortz, W. (1995). Zdravě a úspěšně až do přirozené stovky. Praha: Alternativa.

Požadavky

Vytvoření vlastního, kreativního a inspirativního volnočasového programu (prezentace/ppt) se zaměřením na konkrétní věkovou skupinu. Projekt by měl naplňovat kritéria uskutečnitelnosti, udržitelnosti, aktivního a reálného managementu. Hlavním výstupem pak bude prezentace tohoto programu před skupinou - vyzvednout silné stránky a příležitosti, ale zmínit i slabé stránky a hrozby. Poslední požadavkem je pak závěrečný test.

Garant

Mgr. Michal Kudláček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Michal Kudláček, Ph.D.