Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výchova a pobyt v přírodě 2 (KRL / KVYP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / KVYP2 - Výchova a pobyt v přírodě 2, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do výuky předmětu Výchova a pobyt v přírodě 2Poučení o bezpečnosti ve výuce a pravidlech chování, organizace výuky, představení Průvodce předmětem, podmínky a termíny zápočtu, instrukce k seminárním pracem2. HorolezectvíHistorie horolezectví, materiály, výzbroj a výstroj3. HorolezectvíBezpečnostní standarty, manipulace s pomůckami, uzlování4. HorolezectvíZákladní techniky jištění a slaňování5. TábořeníHistorie táboření, materiály, výzbroj a výstroj6. TábořeníBezpečnostní, geografické, ekologické a sociální aspekty7. Vodní turistikaHistorie vodní turistiky, materiály, výzbroj a výstroj8. Vodní turistikaBezpečnostní standarty pohybu na klidné a mírně tekoucí vodě9. Vodní turistikaTechnika jízdy na klidné a mírně tekoucí vodě10. Orientace v terénuHistorie, bezpečnostní standarty11. Orientace v terénuSeznámení s mapou, kompasem, buzolou12. Orientace v terénuNácvik praktických dovedností, orientační běh13. Zápočty, závěrKontrola splnění zápočtových požadavků, závěrečné zhodnocení, připomínky k výuce

Získané způsobilosti

Po absolvovaní tohoto předmětu student bude schopný:-orientovat se v historii, správné technice, biomechanice a v moderních trendech ve vývoji vybraných aktivit (přežití v obtížných přírodních podmínkách, horolezectví, orientace v terénu, táboření, vodní turistika);-orientovat se ve výzbroji, výstroji a materiálech používaných u těchto aktivit;-teoreticky zvládnout didaktiku a metodiku nácviku zmiňovaných rekreačních aktivit;-eliminovat zdravotní rizika hrozící při rekreačním provozování daných aktivit.

Literatura

Schubert, P. (2002). Bezpečnost a riziko na skále a ledu. II. díl. Praha: Freytag & Berndt. Schubert, P. (2011). Bezpečnost a riziko na skále a ledu. III. díl. Praha: Freytag & Berndt. Procházka, V., & Rakoncaj, J. (1990). Horolezectví. Praha: Olympia. Holec, O. (1994). Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice. Bílý, M., Kračmar, B., Novotný, P., & Kračmar, B. (2001). Kanoistika: technika jízdy, rafting, extrémní terény. Praha: Grada. Kirchner, J., & Hnízdil, J. (2004). Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada Publishing. Hnízdil, J., & Kirchner, J. (2005). Orientační sporty: běh, běh na lyžích, radiový běh, horská kola, potápění. Praha: Grada. Ďoubalík, P., Šafránek, J., Neuman, J., Vomáčko, L., Boštíková, S., Brtník, J., & Ďoubalík, P. (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál. Sýkora, B. (1986). Turistika a sporty v přírodě: (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Jirásek, I., & Hanuš, R. (1996). Výchova v přírodě. Ostrava: Technická univerzita. Procházka, V., Chalupa, J., & Borkovec, J. (1979). Základy horolezectví. Praha: Olympia.

Požadavky

Zápočet : Aktivní účast na výuce, seminární práce, absolvování orientačního běhu.Seminární práce : Vytvoření plánu celodenní pěší túry nebo cyklotrasy obsahující mapu, výškový profil a popis zajímavých míst na trase. Délka pěší tůry cca 20 km, délka cyklotrasy cca 40 km. Speciální instrukce k seminárním pracem:Zadání na začátku letního semestru s ukázkou vhodného zpracování. Přednost má elektronická podoba seminární práce.

Garant

Mgr. Rudolf Rozsypal

Vyučující

Mgr. Rudolf Rozsypal