Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogické a psych. aspekty výchovy (KRL / PAPOR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / PAPOR - Pedagogické a psych. aspekty výchovy, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Obeznámení s obecnými základy sociální percepce a specifickými dovednostmi instruktora jako zúčastněného pozorovatele.2. Získání povědomí o využití projektivních a asociačních metod v sebepoznávacích procesech v rámci pobytových kurzů výchovy v přírodě.3. Seznámení se s některými specifiky vývoje skupinové dynamiky v rámci intenzivních programových režimů.4. Diskutování o otázkách manipulace a etických aspektů kurzů opírajících se o metody programové dramaturgie.5. Poznání běžných ego-obranných mechanismů a jejich typické projevy v jednotlivých fázích uvádění, realizace a reflexe herních programů.6. Korektivní emoční zkušenost.7. Nastínění obecných postupů při řešení možných osobních krizí vyvolaných herním prožitkem.

Získané způsobilosti

Student je rozumí obecným základům sociální percepce, specifikám vývoje skupinové dynamiky, procesům probíhajících při sebepoznávacích metodách, specifickým dovednostem instruktora jako zúčastněného pozorovatele a etickým aspektům v rámci pobytových kurzů výchovy v přírodě. Student je schopen, v rámci daného kontextu, aplikovat projektivní a asociační metody v sebepoznávacích procesech.Student je motivován k získávání poznatků v dané oblasti v rámci celoživotního učení.

Literatura

Fontana, D., & Balcar, K. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-725-1.Komárková, R., Slaměník, I., Výrost, J. Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálně psychologický výcvik. Praha: Grada., 2001. Říčan, P. Cesta životem. Vývojová psychologie. Praha: Portál., 2006. Hermochová S. Hry pro dospělé. Praha: Grada., 2004. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál., 1997. ISBN 80-7178-170-3.Smékal, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister & Principal., 2004. Kožnar, J. Skupinová dynamika. Praha: Karolinum., 1992. Hayesová, L. Základy sociální psychologie. Praha: Portál., 1998. Neuman, J., & Ďoubalík, P. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 5. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 9788073675721.Goleman, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.Canfild., Siccame, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. Holec, O. Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 1994. ISBN 12105805.Mareš, J.; Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Petty, G., & Foltýn, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.Hora, P. et al. Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta, 1984. Gintel, A. a kol. Prázdniny v pohybu, aneb, Rukověť pro prázdninové pedagogy. Praha: Mladá Fronta, 1980. Hayes, N. Psychologie týmové práce. Praha: Portál., 2005. Yalom, I.D. Skupinová psychoterapie, teorie a praxe. Hradec Králové: Konfrontace., 1998. Hermochová, S. Teambuilding. Praha: Grada., 2006. Kratochvíl, S. Základy psychoterapie. 6., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0302-5.

Požadavky

Realizace metody křivky života (čáry života), její interpretace a možnosti využití této projektivní techniky v rámci kinantropologického výzkumu.

Garant

PhDr. Jana Hoffmannová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jana Hoffmannová, Ph.D.PhDr. Jana Hoffmannová, Ph.D.