Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie rekreace v přírodě 2 (KRL / TERE2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / TERE2 - Teorie rekreace v přírodě 2, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studijní okruhy:Charakteristika přírodní výchovy, složky přírodní výchovy, potenciál a konkrétní aplikace složek přírodní výchovy na rekreeační potenciál jednotlivých oblastíVybrané kapitoly z historie poybtu a výchovy v příroděPsychologicko pedagogické aspekty přírodní výchovy, intenzívní rekreační a vzdělávací režimyTvorba a ochrana životního prostředí ve vztahu k přírodní výchově a rekreaci v příroděDruhy a typy turistiky, dobrodružné a rizikové sportovní a rekreační aktivity

Získané způsobilosti

Student bude schopen samostatně vyhledávat, třídit a aplikovat informace z oblasti "outdoor". Získá předpoklady k efektivnímu a tvůrčímu (s vysokou mírou motivace) organizování a vedení různorodých akcí a aktivit v přírodě s důrazem na plnění cílů a úkolů přírodní výchovy v oblasti osobnostního, sociálního rozvoje a zdravotních aspektů.Získá přehled o rekreqčním potenciálu jednoltivých složek přírodního prostředí s palikací na konrétní lokality v ČR i zahraničí.

Literatura

Stremba, B., & Bisson, CH. Teaching adventure education theory: Best practices. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2009. ISBN 978-0-7360-7126-0.Ďoubalík, P., Šafránek, J., Neuman, J., Vomáčko, L., Boštíková, S., Brtník, J., & Ďoubalík, P. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000. ISBN 8071783919.Sýkora, B. Turistika a sporty v přírodě: (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. Holec, O. Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 1994. ISBN 12105805.Wilson, N. Jak se orientovat a přežít přírodě. Praha: Svojtka, 2002. ISBN 80-7237-642-x.Martin, A. Outdoor and experiential learning: An holistic and creative approach to programme design. Aldershot: Gower, 2004. ISBN 0-566-08628-X.Neuman, J. et al. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-292-0.Wiseman, J. SAS: příručka jak přežít. Praha: Svojtka & Co., 1999. ISBN 80-7237-280-7.Jirásek, I., & Hanuš, R. Výchova v přírodě. Ostrava: Technická univerzita, 1996. ISBN 80-7078-381-8.Vážanský, M.; Smékal, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.Hanuš, R., & Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.

Požadavky

Požadavky na absolvování předmětu: Prezentace seminární práce v přednáškové i písemné formě dle manuálu FTK 30 %Základní písemný test z přednášených oblastí (30%)Ústní zkouška ? informační zdroje (40%)

Garant

RNDr. Jiří Kratochvíl

Vyučující

RNDr. Jiří Kratochvíl