Předmět Teorie rekreace v přírodě (KRL / TEREP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / TEREP - Teorie rekreace v přírodě, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studijní okruhy:Vztahy filozofie a přírodyCharakteristika a slsožky přírodní výchovyVybrané kapitoly z historie poybtu a výchovy v příroděPsychologicko pedagogické aspekty přírodní výchovy, intnzívní rekreační a vzdělávací režimyTvorba a ochrana životního prostředí ve vztahu k přírodní výchově a rekreaci v příroděSložky přírodního prostředí (relief, podnebí-klima, voda, vegetace) a jejich rekreační a výchovně vzdělávací potenciál, aplikace na konkrétní aktivity.Charakteristika rekreačního potenciálu zvolené lokality s přihlédnutím ke složkám přírodního prostředí
Získané způsobilosti
Student bude schopen samostatně vyhledávat, třídit a aplikovat informace z oblasti "outdoor". Student získá předpoklady k efektivnímu a tvůrčímu (s vysokou mírou motivace) organizování a vedení různorodých akcí a aktivit v přírodě s důrazem na plnění cílů a úkolů přírodní výchovy v oblasti osobnostního, sociálního rozvoje a zdravotních aspektů.
Literatura
Ďoubalík, P., Šafránek, J., Neuman, J., Vomáčko, L., Boštíková, S., Brtník, J., & Ďoubalík, P. (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál. Sýkora, B. (1986). Turistika a sporty v přírodě: (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Jirásek, I., & Hanuš, R. (1996). Výchova v přírodě. Ostrava: Technická univerzita. Neuman J. a kol. (2004). Education and learnign through outdoor activities. Praha, Duha. Kolb, D.A. (1984). Expleriential Learning. Englewood Cliffs, USA. Holec, O. (1994). Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice. Martin, A. (2004). Outdoor and experiential learning: An holistic and creative approach to programme design. Aldershot: Gower. Neuman, J. et al. (1999). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál. Stremba, B., & Bisson, CH. (2009). Teaching adventure education theory: Best practices. Champaign, Ill.: Human Kinetics. Vážanský, M.; Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido. Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Požadavky
80% docházka na přednášky, 80% docházka na semináře, zápočtový test, ústní zkouška, seminární práce na stanovené téma.VYPOP, KPLP1,KPZ1
Garant
RNDr. Jiří Kratochvíl
Vyučující
RNDr. Jiří KratochvílRNDr. Jiří Kratochvíl