Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie rekreace v přírodě (KRL / TRP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRL / TRP - Teorie rekreace v přírodě, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studijní okruhy:Charakteristika přírodní výchovy, složky přírodní výchovy, potenciál a konkrétní aplikace složek přírodní výchovy na rekreeační potenciál jednotlivých oblastíVybrané kapitoly z historie poybtu a výchovy v příroděPsychologicko pedagogické aspekty přírodní výchovy, intenzívní rekreační a vzdělávací režimyTvorba a ochrana životního prostředí ve vztahu k přírodní výchově a rekreaci v příroděDruhy a typy turistiky, dobrodružné a rizikové sportovní a rekreační aktivity

Získané způsobilosti

Student bude schopen samostatně vyhledávat, třídit a aplikovat informace z oblasti "outdoor". Získá předpoklady k efektivnímu a tvůrčímu (s vysokou mírou motivace) organizování a vedení různorodých akcí a aktivit v přírodě s důrazem na plnění cílů a úkolů přírodní výchovy v oblasti osobnostního, sociálního rozvoje a zdravotních aspektů.Získá přehled o rekreqčním potenciálu jednoltivých složek přírodního prostředí s palikací na konrétní lokality v ČR i zahraničí.

Literatura

Stremba, B., & Bisson, CH. (2009). Teaching adventure education theory: Best practices. Champaign, Ill.: Human Kinetics. Ďoubalík, P., Šafránek, J., Neuman, J., Vomáčko, L., Boštíková, S., Brtník, J., & Ďoubalík, P. (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál. Sýkora, B. (1986). Turistika a sporty v přírodě: (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Holec, O. (1994). Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice. Wilson, N. (2002). Jak se orientovat a přežít přírodě. Praha: Svojtka. Martin, A. (2004). Outdoor and experiential learning: An holistic and creative approach to programme design. Aldershot: Gower. Neuman, J. et al. (1999). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál. Wiseman, J. (1999). SAS: příručka jak přežít. Praha: Svojtka & Co. Jirásek, I., & Hanuš, R. (1996). Výchova v přírodě. Ostrava: Technická univerzita. Vážanský, M.; Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido. Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.

Požadavky

Požadavky na absolvování předmětu: Prezentace seminární práce v přednáškové i písemné formě dle manuálu FTK 30 %Základní písemný test z přednášených oblastí (30%)Ústní zkouška ? informační zdroje (40%)

Garant

Mgr. Michal Petr

Vyučující

RNDr. Jiří KratochvílMgr. Michal PetrMgr. Karel Štefl