Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alternativní školské systémy (KSK / ALTSY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / ALTSY - Alternativní školské systémy, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Stručný přehled vývoje vzdělávacích systémů na území ČR a ve světě.Waldorfská pedagogika.Marie Montessori.Program seminářů1. Úvodní informace, zadání referátů.2. Reformní pedagogické proudy ve 20. století. Společné rysy alternativních škol.3. Maria Montessori a její pedagogická koncepce.4. Reformě pedagogická koncepce Celéstina Freineta.5. Rudolf Steiner a waldorfské školství.6. Peter Petersen a Jenský plán.7. Helen Parkhurstová a Daltonský plán.8. Program Začít spolu (Step by Step).9. Program Zdravá škola.10. Soudobé alternativy a inovace ve vzdělávání.Jenský plán.Projektové vyučování.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu budou mít studenti přehled o alternativních školských systémech, především o těch, které jsou využívány ve školství v ČR. Budou umět charakterizovat jednotlivé "školy". Budou schopni kriticky posoudit výhody a nevýhody jednotlivých alternativních školských systémů.

Literatura

Rýdel, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno, Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.Průcha, J. Alternativní školy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-072-3.PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-977-1.WENKE, H., RÖHRER, R. Ať žije škola: daltonská výuka v praxi. Brno, Paido., 2000. ISBN 80-85931826.Kasper, T., Kasperová, D. Dějiny pedagogiky. Praha, Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.Smolková, T. Dítě v úctě přijmout: vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha, Maitrea, 2007. ISBN 80-9037-612-6.CIPRO, M. Galerie světových pedagogů. Sv. 1, 2, 3. Praha, 2002. Hainstock, H. G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: školní léta. Praha, Pragma., 1999. ISBN 807205662X.Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-808-7.Rýdl, K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha, ISV., 2001. ISBN 80-8586-687-0.Havlínová, M. et al. Programy podpory zdraví ve škole. Praha, Portál, 2006. ISBN 80-7367-059-3.Štech, S. Škola stále nová: Freintetova "moderní škola". Praha, Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 1992. Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha, Portál., 2003. ISBN 80-7178-695-0.Pol, M. Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. Brno, Masarykova univerzita., 1995. ISBN 80-210-1097-5.

Požadavky

100% ucast na seminarich. V pripade absence bude vyzadovana seminarni prace na tema, ktere bylo probirano ve vyuce, jiz se student nezucastnil.

Garant

PhDr. Jana Kantorová, Ph.D.