Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodologie pedagogického výzkumu (KSK / KMEVY)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / KMEVY - Metodologie pedagogického výzkumu, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tematické okruhy:1. Epistemologie - Vědecký přístup - Role metodologie2. Formulování výzkumného problému a vymezení výzkumného pole3. Koncipování vlastního výzkumu4. Indukce a dedukce jako základní přístupy v pedagogickém výzkumu5. Etické aspekty výzkumu6. Práce s informačními zdroji7. Tvorba odborného textu8. Sestavení projektu odborné závěrečné práce9. Kapitoly závěrečné práce10. Prezentace a obhajoba výsledků závěrečné práce

Získané způsobilosti

Student je způsobilý vyhledávat odborné poznatky v bibliografických databázích a dále poznatky třídit a zpracovávat s cílem vypracovat komplexní odborný text na zvolené téma. Student dokáže zpracovat základní naměřená data kvantitativní i kvalitativní povahy, stanovit základní popisné statistiky těchto dat a tyto statistiky interpretovat.Student je připraven pod odborným vedením svého školitele pracovat na vlastní závěrečné bakalářské práci.

Literatura

Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého. Olejár, M., Baláž, J., & Ryba, J. (1998). Metodológia telesnej výchovy a športu. Hradec Králové: Gaudeamus. Andrews, D. L., Mason, D. S., & Silk, M. L. (2005). Qualitative methods in sports studies. New York: Berg. Maxwell, S. E. (2004). Designing experiments and analyzing data. New York, N.Y. ; London : Psychology Press. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.

Požadavky

V průběhu semestrální výuky musí student vypracovat čtyři seminární úkoly a odevzdat je v elektronické podobě v prostředí LMS UNIFOR (přístup ze STAGu).1. Úkol "Téma Bc. práce"V úvodních třech týdnech semestrální výuky student prokáže zadání tématu bakalářské práce do studijní agendy STAG (kopie výpisu ze STAGu).2. Úkol "Odborný text"Úkolem studenta je sepsat odborný text na individuálně zadané téma v rozsahu 400-500 slov. Text je nutné sepsat odborným stylem; závažná faktická tvrzení se musí opírat o odborné časopisecké zdroje (studie). Minimální počet je 10 časopiseckých zdrojů. Strukturace textu je pouze do odstavců - bez odrážek nebo číslování. Seminární úkol student vypracuje v elektronické podobě v textovém editoru MS Word a odevzdá prostřednictvím LMS UNIFOR. Úkol je bodován.Pro uznání zápočtových úkolů je nutné dosáhnout minimálně 75% z celkového bodového hodnocení.(Bližší charakteristika úkolů na úvodní přednášce a v průběhu výuky.)Účast na seminářích minimálně 75%!

Garant

Mgr. Roman Cuberek, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Roman Cuberek, Ph.D.