Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Postižené dítě, rodina, škola (KSK / PODRS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / PODRS - Postižené dítě, rodina, škola, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Rodina, její potřeby a zdravotní postižení.2) Žák se zdravotním postižením a vzdělávací proces, školský poradenský systém - legislativa.3) Potřeby dítěte (žáka) s postižením.4) Diagnostika žáka se zdravotním postižením - speciálně pedagogické a psychologické vyšetření.5) Pedagog a asistent pedagoga a žák se zdravotním postižením.6) Systém interakcí - škola, zákonní zástupci dítěte (žáka) s postižením, dítě s postižením a další: problémové okruhy.

Získané způsobilosti

Student po absolvování předmětu:- rozumí problematice procesu vyrovnávání se rodiny s non-normativní událostí (dítětem s postižením v rodině) a faktorům, které jsou s tím spjaty (změny ve struktuře a dynamice rodiny);- rozumí procesu začlenění do sociálních prostředí jednotlivých členů rodiny: dítěte (žáka) s postižením do prostředí školy, rodiny jako celku do dílčích sociálních prostředí;- umí rozpoznat problémy vztahující se jak k dítěti, tak i k pedagogickému pracovníku z hlediska jejich osobních i profesních potřeb; - orientuje se v oblasti zdravotního postižení a v aktuálně platné legislativě ve vztahu ke škole a školským zařízením i ve vztahu k oblasti sociálně zdravotní.Absolvováním předmětu se podpoří empatický přístup k lidem, prožívajících životní okolnosti jinak, než je pro jejich okolí očekávané a běžné.

Literatura

Štěrbová, D. (2007). Family stress and coping behaviour in families of children with hearing disabilities. Olomouc: Palacký University. Jackson, Luke. (2002). Freaks, geeks and asperger syndrome. London ; Philadelphia, Pa. : Jessica Kingsley Publishers. Nichols, Shana. (2009). Girls growing up on the autism spectrum. London ; Philadelphia, Pa. : Jessica Kingsley Publishers. Štěrbová, D. (2006). Hluchoslepota: lidé s ní a kolem ní. Olomouc: Univerzita Palackého. Lang, G., Berberichová, Ch. (1998). Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál. Košč, L. (1982). Psychologie postiženého dítěte a jeho výchova. Praha: SPN. Train, A. (1997). Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál.

Požadavky

100% účast na seminářích (bloková výuka).Seminární práce na zadané téma.Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty)

Garant

doc. PhDr. Dana Štěrbová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Dana Štěrbová, Ph.D.