Předmět Patopsychologie 2 (KSK / PPFA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / PPFA2 - Patopsychologie 2, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Rodina jedince se zdravotním postižením, coping.2. Mentální retardace - klinický obraz.3. Pervazivní vývojové poruchy.4. Psychologické aspekty vývoje u osob s vadou zraku.5. Psychologické aspekty vývoje u osob s vadou sluchu a s hluchoslepotou.6. Psychologické aspekty vývoje u osob se somatickým postižením.7. Problematika chronicky nemocných a nevyléčitelných osob.8. Problematika bolesti.9. Hospitalizace a její aspekty.11. Psychické trauma.12. Základní terapeutické školy a směry.13. Osobnost fyzioterpaeuta - sociální vztahy, vazby, spolupráce s ostatními odborníky.
Získané způsobilosti
Student je po absolvování předmětu seznámen s problematikou zdravotního postižení (vrozeného a získaného) vyskytujícího se u dětí, dospívajících a dospělých osob, a to z pohledu fyzioterapeuta. Student rozumí a orientuje se v legislativě osob se zdravotním postižením. Student je schopen získané poznatky aplikovat v praxi v pomáhajících profesích. Student získá náhled na život rodin majících člena se zdravotním postižením.
Literatura
Máchová, J. (1974). Duševní hygiena rodinného života. Praha: Avicenum. Gilberg, Ch., & Peeters, T. (2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál. Časopis Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Štěrbová, D. (2007). Family stress and coping behaviour in families of children with hearing disabilities. Olomouc: Palacký University. Koegel, Lynn Kern. (2009). Growing up on the spectrum. New York, N.Y. : Penguin Books. Štěrbová, D. (2006). Hluchoslepota: lidé s ní a kolem ní. Olomouc: Univerzita Palackého. Pogády, J., Nociar, A. (1986). Osobnost a choroba. Bratislava: Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied. ŠVANCARA, J. (1997). Poruchy psychického vývoje. Brno. Preiss, M., Vidinová, D. (1999). Psychické trauma a jeho terapie (PTSD): psychologická pomoc obětem válek a katastrof. Praha: Portál. Valentová, L., & Vágnerová, M. (1992). Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: Univerzita Karlova. Křivohlavý, J. (1985). Psychologická rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Avicenum. Sobotková, I. (2012). Psychologie rodiny. Praha: Portál.
Požadavky
1) 95% účast na seminářích.2) Zpracování seminární práce.3) Studium zadané literatury.4) Vypracování kasuistiky.Témata k ústní zkoušce odpovídají obsahu předmětu.
Garant
doc. PhDr. Dana Štěrbová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Dana Štěrbová, Ph.D.