Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociodiagnostika (KSK / SODI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSK / SODI - Sociodiagnostika, Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

TÉMATA SEMINÁŘŮ:Studium sociální reality základní otázky, výzkumné metody (opakování znalostí z předcházejících kursů).Práce s informacemi; stanovení indikátorů.Dotazník: příprava a využití v praxi.Využití shromážděných informací.Kvantitativní X kvalitativní přístup.Rozhovor.Pozorování.Analýza dokumentů.Práce s kvalitativními daty.Vztahy ve skupinách.Výběr respondentů.Diskuse vlastních výzkumných návrhů.

Literatura

Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum. Frömel, K. (2002). Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: Univerzita Palackého. ČERMÁK, I.; MIOVSKÝ, M. (eds.). (2000). Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu třetího tisíciletí. Boskovice: Albert. Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. Gibilisco, S., & Žižková, Z. (2009). Statistika bez předchozích znalostí: [průvodce pro samouky]. Brno: Computer Press. Slavík, Jan. Hodnocení v současné škole : východiska a nové metody pro praxi. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.Hillman, J. Klíč k duši. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-393-5.Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-415-1.Kincherová, J. Nové psychologické testy pro kluky a děvčata. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-505-9.Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.Čáp, J., & Mareš, J. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.Pease, A. Řeč těla. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2.Cangelosi, J. S., & Koldinský, M. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6.Adamsová, S. Testy partnerské shody. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-500-8.Cumminsová, D. D. Záhady experimentální psychologie. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-186-X.Ruisel, I. Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-425-7.

Požadavky

Podmínkou pro absolvování kurzu je splnění následujících požadavků: 1) aktivní účast na výuce (možné 4 absence; úkoly je však třeba odevzdat v termínu všechny) 2) plnění průběžných úkolů dle zadání

Garant

PhDr. Arnošt Svoboda, Ph.D.